knooppunten

Plaats reactie
peter stops

knooppunten

Bericht door peter stops » wo 16 dec 2015, 13:34

Bij het maken van een nieuwe presentatie liep ik tegen het volgende probleem op:
Ik had 2 audiosporen gemaakt waarin op het ene spoor de gesproken tekst stond en het audiospoor erboven de bijbehorende muziek.
De ingesproken tekst had ik geplaatst bij de bijbehorende dia's en vervolgens ging ik aan het werk om de knooppunten te plaatsten op het audiospoor van de muziek. Voor en na ieder stukje ingesproken tekst plaatste ik op het muziek spoor 2 knoop punten om het geluid van de muziek op de juiste (lagere) sterkte te plaatsen. 1 aan het begin en 1 aan het einde. Omdat het geluid natuurlijk van hard naar zacht moet gaan zette ik een paar seconden ervoor een knooppunt en van zacht naar hard weer een. Normaal loopt er dan een mooie vloeiende curve tussen beide knooppunten maar nu ontstonden er rechte lijnen. Een liep er zelfs verticaal.
Hoe kan ik dit probleem oplossen om toch weer die mooie vloeiende curven te krijgen.
heel veel dank voor jullie antwoord
Peter Stops

Jan Roeleveld
Contacteer:

Re: knooppunten

Bericht door Jan Roeleveld » wo 16 dec 2015, 17:19

Peter,

Blijkbaar heb je in het gereedschappenmenu (linksboven onder de symbolen-taakbalk) de curve-eigenschappen van de te plaatsen knooppunten veranderd.
Als je op je toetsenbord twee keer kort achter elkaar de i-toets aantikt (de i van intelligent) dan is de curve-eigenschap normaal (recht). Andere mogelijkheden zijn het twee keer aantikken van de toetsen o, u en z. Daarmee kun je de eigenschappen van de curve tussen twee knooppunten veranderen in 'spline'(rond), 'symmetrisch' en 'bezier'. Waarschijnlijk heb je per ongeluk twee maal 1 van de 3 laatstgenoemde toetsen aangetikt.
Succes..!

Groeten,

Jan

peter stops

Re: knooppunten

Bericht door peter stops » wo 16 dec 2015, 19:59

Jan,

Ontzettend bedankt voor je hulp. Het werkt precies zoals je schreef.
Nogmaals ontzettend bedankt.

Peter

Plaats reactie