Nogmaals een video van achter naar voor

Plaats reactie
Adri Snijders
Contacteer:

Nogmaals een video van achter naar voor

Bericht door Adri Snijders » wo 16 nov 2016, 12:39

Beste Henk, Jan, Fons en andere "video-omdraaiers"

Vanuit een zonnig Heerhugowaard met een voorjaars temperatuur, een hulpvraagje

Ik wil dus een video van achter naar voren, dus back to front, in wings af laten spelen. Dit onderwerp is behandeld in "post" H.264 Video, waar Jan mij naar doorverwijst. Het lijkt simpel maar ik kom er niet uit.

Henk geeft de volgende uitleg in drie stappen en ik zet mijn vorderingen er onder
1. de video In Wings uitvoeren als beeldsequentie.
ik heb een videootje, via beeldsequentie, in het video spoor gesleept, nadat het stopbord verdwenen was.
2. in een extern programma de namen van de afzonderlijke beelden hernoemen in omgekeerde volgorde.
hoe moet ik de beelden in dat videootje herbenoemen in omgekeerde volgorde? Het videootje wat ik uitgevoerd heb in beeldsequentie blijf gewoon een video. Ik begrijp denk ik wel dat deze methode voor een timelapse gebruikt kan worden
3. de nieuwe beeldsequentie in Wings importeren en (zonodig) tot video converteren.
......deze stap heb ik nog niet gemaakt.

Hoe kom ik hier uit?

Adri Snijders

Henk van der Vleuten

Re: Nogmaals een video van achter naar voor

Bericht door Henk van der Vleuten » wo 16 nov 2016, 21:34

hallo Adri,
ik heb een videootje, via beeldsequentie, in het video spoor gesleept, nadat het stopbord verdwenen was.
Dat stond er niet, maar anders gezegd: 1. maak van de video middels Uitvoer een beeldsequentie, meer niet. Je hebt dan een reeks afbeeldingen in de opgegeven map en geen video.
2. Dan in Total Commander de afbeeldingenreeks selecteren en met Ctl-M je hernoemopdracht aangeven in het uitgebreide venster.
3. Dan de hernoemde reeks als beeldsequentie in Wings importeren en er zogewenst een video van maken. Dan pas.

Henk

Adri Snijders
Contacteer:

Re: Nogmaals een video van achter naar voor

Bericht door Adri Snijders » vr 18 nov 2016, 14:11

Beste Henk en andere video achteruitzetters,

Een prima methode om (zoals ik het noem) een timelase achteruit te zetten.

Voor het achteruitzetten van een gewone video-opname (film opname) heb ik de tussenstap van Adobe Premier Elements 10 gebruikt.
Plaats de film in Adobe, klik in de tijdlijn, er komt een keuzeschermpje, klik op tijd uittrekken, vinkje zetten bij snelheid omdraaien.
Er kan ook nog iets met geluid gedaan worden, wat voor dit filmpje niet actueel is. Het project opslaan en op de gewone manier in WP plaatsen. Ik zie geen kwaliteitsverlies als ik tussen de originele en achteruit lopende projectie schakel. Wel met F5 starten uiteraard.

Zo zullen er nog wel 100 methodes zijn, maar de video loop achteruit.
Prettige vrijdag nog verder.

Adri

Plaats reactie