presentatie.

Plaats reactie
rolf de ruiter
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 nov 2014, 22:08

presentatie.

Bericht door rolf de ruiter » ma 12 jan 2015, 14:39

dag allemaal,
als ik een PowerPoint presentatie maak krijg ik als ik de hyperlink heb aangemaakt altijd de waarschuwing en de vraag: bestand wordt geopend, kan schadelijk zijn en virussen bevatten, wilt u het wel openen. Dan open je de serie en krijg je de vraag van het beveiligingscentrum of u deze software wel wilt openen omdat de uitgever niet bekend is. Dan klik je op uitvoeren en dan gaat de serie gewoon zijn gang. Is dit alles te omzeilen?
Ik werk met advanced en ik heb gelezen, dat met pro er een "soort" PowerPoint is, werkt dat net zo?
nog een vraag; is het mogelijk om een nieuwe serie te maken, waar je verschillende hyperlinks kunt aanmaken, zodat je binnen Wings Platinum een avondvullende presentatie kunt maken met al gemaakte series, dus al bestaande exe-bestanden?

Misschien horen deze 2 vragen hier wel niet thuis, maar ik weet niet waar anders, dus vandaar. Ik denk, dat er meerdere oplossingen bedacht zijn. Ik ben benieuwd.
groet, Rolf de Ruiter

Henk van der Vleuten

Re: presentatie.

Bericht door Henk van der Vleuten » ma 12 jan 2015, 15:28

Dag Rolf,

In je beveiligingscentrum kun je programmas, dus ook MS Office->Powerpoint, zgn 'whitelisten' en dan heb je dat probleem niet meer omdat je dan permanent toestemming geeft. Ga in je configuratiescherm naar Windows Firewall en kies: een programma toegang geven via Windows Firewall. Zoek daar MS Office (Powerpoint) en zet de nodige vinkjes voor jou bij Thuis/werk Particulier. Als MS office er niet bij staat zul je die toe moeten voegen aan de lijst via de knop: Een ander programma toestaan.
De Pro versie heeft echt geen ingebakken powerpoint maar kun je in een programma links plaatsen mbv markers, die uitwerken zoals je nu doet. Die optie wordt in sommige AV groepen toegepast door leden die een pro versie bezitten. Of dat jou een upgrade naar een pro versie waard is moet je zelf beslissen, maar je weet dat Jan je dan graag wil helpen.
Succes,

Henk

jaap postma
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 14 jul 2014, 21:09
Locatie: Feanwâlden frl.
Contacteer:

Re: presentatie.

Bericht door jaap postma » ma 12 jan 2015, 20:00

Dit is een beveiligingsoptie van PowerPoint (2003 en hoger), je kunt dit als volgt instellen:

In PowerPont:
Bestand > Opties > Vertrouwenscentrum - [instellingen voor het Vertrouwenscentrum]

Hier kan je onder [beveiligde weergave] verschillende opties inschakelen

Evt. kan je bij [Vertrouwde locaties] de locatie waar je je presentaties opslaat toevoegen.

PowerPoint zal nu geen melding vooraf meer geven.
Vriendelijke groet, Jaap Postma

http://www.fotojaap.nl

rolf de ruiter
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 nov 2014, 22:08

Re: presentatie.

Bericht door rolf de ruiter » ma 12 jan 2015, 22:50

dank jullie wel Henk en Jaap,

maar mijn probleem blijft, Ik heb beiden gedaan, wat jullie mij schreven, maar ik heb PowerPoint 2010 en bij het beveiligingscentrum kan ik alleen ppp 2003 toevoegen.
maw, de beide mededelingen blijven nog komen.

met vriendelijke groet,
Rolf de Ruiter

Plaats reactie