Comprimeren van films in advanced 5

Plaats reactie
Fons Rouwhorst
Berichten: 45
Lid geworden op: di 06 mei 2014, 11:22

Comprimeren van films in advanced 5

Bericht door Fons Rouwhorst » za 21 feb 2015, 00:12

Ik in bezit van advanced 4, ik wil graag overstappen naar 5 maar even een vraag.
Momenteel film ik meer dan dat ik fotografeer, verder ben ik van plan om een k4 videocamera aan te schaffen, ik vraag mij af of ik er verstandig aan doe om verder te gaan met wings 5 advanced of over te stappen naar adope element 11.
Wings bevalt mij trouwens uitstekend, maar ik zag dat je in wings 5 video kunt comprimeren zodat je niet de hele lengte van de film hoeft op te slaan, kan dat ook in advanced 5 ? En is er een mogelijkheid in wings 5 advanced 1080p 50 te gaan gebruiken ?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Comprimeren van films in advanced 5

Bericht door Cuno Wegman » za 21 feb 2015, 12:15

Hallo Fons,

Je presenteert een kort stukje tekst, maar met veel vragen erin verstopt. Ik wil proberen een paar antwoorden te geven.
video in 4k
Wings Platinum 5 kan uitstekend overweg met 4k-video. Eventuele beperkingen zijn eerder afkomstig van de computer die je gebruikt (niet alle grafische kaarten kunnen (goed) overweg met 4k, zeker bij de hogere beeldfrequenties).
Adobe Premiere Elements is intussen al bij versie 13, maar kan niet overweg met 4k-video.

video comprimeren
Op basis van de rest van de zin denk ik dat je bedoelt dat, bij het maken van een exe-presentatie, niet meer het hele videobestand wordt meegenomen, maar alleen dat deel dat daadwerkelijk in de show is gebruikt. Deze mogelijkheid is in de advanded-versie van WP5 aanwezig (ik meen zelfs in de starter-versie).
Hier is eigenlijk geen sprake van comprimeren (want dat gebeurt eigenlijk bij alle videobestanden), maar van uitknippen/selecteren van een deel van de video.

1080p 50
In WP5 kun je probleemloos gebruik maken van 1080p 50 (of 60). De presets gaan uit van 1080i, maar bij Videocodering kun je alsnog de keuze interlaced wijzigen in progressief.
AVé,
Cuno

Fons Rouwhorst
Berichten: 45
Lid geworden op: di 06 mei 2014, 11:22

Re: Comprimeren van films in advanced 5

Bericht door Fons Rouwhorst » za 21 feb 2015, 20:00

Bedankt Cuno voor de snelle reactie.
Excuus ik bedoelde het maken en gebruiken van wings video's.
Het converteren naar wingsvideo, inmiddels heb ik begrepen dat dit in alle wings 5 versie mogelijk is.

Plaats reactie