backup-bestanden gedragen zich vreemd

Plaats reactie
Piet Goudriaan
Berichten: 18
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 16:09

backup-bestanden gedragen zich vreemd

Bericht door Piet Goudriaan » za 22 feb 2020, 10:29

Goede morgen.

Als ik een W7 en de voorgangers van WP, bestanden opsla dan krijg ik naast de bestandsnaam van wat ik wil bewaren een 2e bestand als back-up, dan nu de vraag, in plaats van de back-up verschijnt er een adobe reader bestand, waar ik niks mee kan.
Dit verschijnsel doet zich enkele dagen voor, niet alleen bij nieuw gemaakte bestanden maar ook bestanden die gemaakt zijn in WP5 en WP6.

wat is er mis, niet correct, wat doe ik fout.


Piet Goudriaan
22-2-2020

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: backup-bestanden gedragen zich vreemd

Bericht door Cuno Wegman » za 22 feb 2020, 16:13

Hallo Piet,

Ik heb als moderator van jouw vraag/constatering een apart onderwerp gemaakt.

Blijkbaar heeft Adobe Reader de extensie "bak" geclaimd en aan Windows de opdracht gegeven die bestanden naar de reader te sturen om te openen.

Je kunt, als je een backup nodig hebt, gewoon de extensie wijzigen naar de oorspronkelijke WP-extensie (het meest veilig is dan de gewenste extensie erachteraan te plakken, om te voorkomen dat originele bestanden overschreven worden).

Je kunt ook, ergens in de instellingen van Windows, de koppeling van "bak" naar Adobe Reader verwijderen.
AVé,
Cuno

Piet Goudriaan
Berichten: 18
Lid geworden op: za 09 nov 2013, 16:09

Re: backup-bestanden gedragen zich vreemd, waarschijnlijk is een virus debed aan het probleen, via windous 10 heristalle

Bericht door Piet Goudriaan » zo 01 mar 2020, 14:02

Piet Goudriaan schreef:
za 22 feb 2020, 10:29
Goede morgen.

Als ik een W7 en de voorgangers van WP, bestanden opsla dan krijg ik naast de bestandsnaam van wat ik wil bewaren een 2e bestand als back-up, dan nu de vraag, in plaats van de back-up verschijnt er een adobe reader bestand, waar ik niks mee kan.
Dit verschijnsel doet zich enkele dagen voor, niet alleen bij nieuw gemaakte bestanden maar ook bestanden die gemaakt zijn in WP5 en WP6.

wat is er mis, niet correct, wat doe ik fout.


Piet Goudriaan
22-2-2020

Plaats reactie