exporteren van meerdere video's tegelijk

Plaats reactie
lisethschoutsen
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 23:05
Locatie: Hoogkarspel
Contacteer:

exporteren van meerdere video's tegelijk

Bericht door lisethschoutsen » zo 15 mar 2020, 11:54

Ik heb een video die te lang is.
Ik heb deze gesplitst en hou daar 5 korte video's van over.
Ik selecteer deze 5 en exporteer deze tegelijk.
Als het klaar is dan is alleen het laatste stukje video geëxporteerd.
Dan andere niet. Wat gaat er mis??

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: exporteren van meerdere video's tegelijk

Bericht door Cuno Wegman » zo 15 mar 2020, 14:53

Hallo Liseth

Omdat je het hebt over het exporteren van video's, ga ik er vanuit dat je Wings 7 gebruikt.
Daarbij wordt bij het exporteren van videofragmenten (rechter muisknop, speciale functies, als video exporteren...) alleen het fragment geëxporteerd waarin je daadwerkelijk hebt geklikt. De selectie van de andere objecten wordt dus genegeerd.
Dat wordt ook in een dialoog gemeld zodra je kiest voor Exporteren.

Voor de volledigheid: bij het exporteren van audio-fragmenten kunnen wel meerdere objecten gelijktijdg geëxporteerd worden. Maar dat worden dan geen afzondelijke fragmenten: de geluidsobjecten samen worden één nieuw geluidsbestand, inclusief eventuele leger ruimte (stilte) tussen de geselecteerde fragmenten.

Ik weet niet wat voor jou het doel is van het maken van de afzondelijke bestanden van de gebruikte fragmenten. Maar in veel situaties is dat niet (of niet meer) nodig. Of kan een andere manier gebruikt worden om het gewenste doel te halen.
Met een aanvulling hierover van jou, kan ik meer toelichting geven.
AVé,
Cuno

lisethschoutsen
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 23:05
Locatie: Hoogkarspel
Contacteer:

Re: exporteren van meerdere video's tegelijk

Bericht door lisethschoutsen » ma 16 mar 2020, 10:43

Hoi Cuno,
Dank voor je reactie, Ja ik maak gebruik van Wings 7.
Inderdaad bij de audio gaat dat wel.Dus dacht ik dat ook bij de video's te kunnen doen.
Het doel is: om zo min mogelijk mb's hebben in een serie. Vandaar dat ik de video's wil splitsen en verkleinen. Maar nu ik weet dat het met de video's niet mogelijk is, is mijn vraag beantwoordt. .

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: exporteren van meerdere video's tegelijk

Bericht door Cuno Wegman » ma 16 mar 2020, 19:50

lisethschoutsen schreef:
ma 16 mar 2020, 10:43
Het doel is: om zo min mogelijk mb's hebben in een serie.
Dit aspect speelde vooral bij het maken van een exe waarin ook video is opgenomen. BIj eerdere versies van Wings Platinum werd altijd het gehele videobestand toegevoegd. Later, met het gebruik van Wings Video, werden alleen de gebruikte delen toegevoegd (nadat deze geconverteerd waren naar Wingd Video-formaat).

Bij Wings 7 is dat niet meer nodig: Wings voegt alleen het gebruikte deel van de video toe.

En als het uitvoerformaat zelf al een video is, speelt het probleem al helemaal niet: de gebruikte videofragmenten zijn integraal onderdeel van de resultaatvideo.

Bij het weergevan van projecten uit de tijdlijn maakt het voor de werking niet uit hoe groot het videobestand is.

Als het gaat om de schijfruimte te beperken die een project in beslag neemt, dan is het exporteren van alleen de gebruikte fragmenten wel een zinvolle mogelijkheid. Maar dat moet dan inderdaad per fragment gebeuren. Met de huidige prijs van schijfruimte is het maar de vraag of dit extra werk opweegt tegen de kosten van het stuk schijfruimte dat de oorspronkelijke video in beslag neemt.
AVé,
Cuno

lisethschoutsen
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 23:05
Locatie: Hoogkarspel
Contacteer:

Re: exporteren van meerdere video's tegelijk

Bericht door lisethschoutsen » wo 18 mar 2020, 21:44

Cuno het scheelt wel iets.
Maar duidelijk dat het niet hoeft.
Ik kan weer verder.
Gr Liseth

Plaats reactie