Wings 7 en video dvd

Plaats reactie
Riet van den Berg
Berichten: 2
Lid geworden op: za 13 jul 2019, 09:49

Wings 7 en video dvd

Bericht door Riet van den Berg » wo 08 apr 2020, 10:31

Hallo,
Ik werk met wings 7 en wil een video DVD maken. Helaas zie ik dat je bij uitvoer geen mpeg video kan kiezen.
Is deze mogelijkheid vervallen of moet ik een hele andere weg bewandelen?

Riet van den Berg

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wings 7 en video dvd

Bericht door Jan Roeleveld » wo 08 apr 2020, 13:12

Riet,

Bij uitvoer kan je met WINGS 7 zeker wel een MPEG-2 videobestand maken...
Kies onder UITVOER eerst de regel Video (Formaat selecteerbaar).
In het dan volgende menu 'Tijdlijn' geef je op wat je altijd al deed zoals o.a. de naam en de locatie waar de video moet worden opgeslagen. Sluit dat met OK.
In het dan voorstaande menu 'Video instellingen' klik je bij het menu 'Presets' op het zwarte pijltje waardoor er een uitrolmenu komt.
Daar kies je voor PAL DVD en daarna bevestig je die keus met een klik op het vinkje dat rechts van die prest staat.
Floeps! Alle instellingen voor een DVD-geschikte MPEG-2 file staan nu ingesteld.
Ga verder met OK. (Een eventuele Windows waarschuwing over de extensie kan je negeren)
In het volgende menu kies je 'voltooien'.
Omdat de DVD-kwaliteit eigenlijk niet meer aansluit op wat we tegenwoordig gewend zijn (een DVD is altijd 720 x 576 px) moet je de gemaakte MPEG-2 nog wel als Video-DVD file authoriseren met een programma als CDBurnerXP of iets dergelijks.
Succes..!

Groeten,

Jan

Riet van den Berg
Berichten: 2
Lid geworden op: za 13 jul 2019, 09:49

Re: Wings 7 en video dvd

Bericht door Riet van den Berg » do 09 apr 2020, 14:34

HALLO JAN ,
BEDANKT VOOR DE DUIDELIJKE UITLEG. Echter in het menu presets staat bij mij geen PAL dvd. Heb eheel veel keuzes maar die niet. Mis ik iets of heb ik een uitvoering waar de PAL niet in staat:))
groetjes,
riet

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wings 7 en video dvd

Bericht door Jan Roeleveld » do 09 apr 2020, 16:01

Dag Riet,

Ik vermoed dat ik een aantal presets heb overgenomen uit Wings Platinum 5. Cuno stuurde mij gisteren al een berichtje (buiten het forum om) dat de PAL/DVD preset en nog een aantal andere verouderde presets niet in WINGS 7 oproepbaar zijn. Ik heb ze zeer waarschijnlijk zelf gekopiëerd in de map met presets van WINGS 7.
Welaan, in dat geval moet je hem zelf één keer maken en dan als zodanig opslaan. Dat doe je alsvolgt.

Kies onder UITVOER eerst de regel Video (Formaat selecteerbaar).
In het dan volgende menu 'Tijdlijn' geef je op wat je altijd al deed zoals o.a. de naam en de locatie waar de video moet worden opgeslagen. Sluit dat met OK.
In het dan voorstaande menu 'Video instellingen' kies je bij 'Formaat' voor de optie MPEG Program Stream.
In de regel daaronder, bij 'Videocodec' kies je MPEG-2 video.
In de regel daaronder bij Audio-codec kies je MP2 (MPEG audio layer 2)
Bij breedte/hoogte vul je in 720 x 576 pixels
Beelden per seconde; 25
Bitrate 10000 kbps
Audiobitrate 384 kbps

EN NU GOED OPLETTEN!
Op de onderste lege witte regel onder het kopje 'Presets' typ je: PAL DVD
Daarna klik je op het floppy-icoontje dat er rechts van staat en heb jij je eigen preset voor een PAL DVD aangemaakt.
De volgende keren kan je de eerdere beschrijving van mijn antwoord hierboven volgen.
Succes..!

Groeten,

Jan

Plaats reactie