Mediapool geeft aan: afbeelding 2 x gebruikt

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Mediapool geeft aan: afbeelding 2 x gebruikt

Bericht door Adri Snijders » ma 13 apr 2020, 12:17

Goede Paashaas middag,

(WP 5 gebruiker) De mediapool vermeldt dat ik een afbeelding 2 keer gebruikt heb. Dat wil ik niet en vind dat onwenselijk. De afbeelding sporen heb ik meerdere keren doorlopen maar die dubbele afbeelding in onvindbaar, om gek van te worden.
Een afbeelding vanuit een spoor in de mediapool te vinden in eenvoudig (klik op de afbeeding in het spoor en op poolobject tonen.) Kan dat ook andersom?

Vanuit Heerhugowaard nog een fijne dag!

Adri

Remy Van Looveren
Berichten: 47
Lid geworden op: do 24 okt 2013, 16:44

Re: Mediapool geeft aan: afbeelding 2 x gebruikt

Bericht door Remy Van Looveren » ma 13 apr 2020, 14:32

Beste Adri,
en andere meelezers,

Ja dat kan inderdaad (als antwoord op jouw laatste vraag).
In de Media-Pool-Afbeeldingen op het dubbel gebruikte plaatje gaan staan en met de rechtermuisknop aanklikken om een submenuutje te krijgen.
Bij aanklikken met de linkermuisknop van 'Timeline objecten selecteren' springt uw cursor naar het gebruikte plaatje dat onmiddellijk een gele band onderaan krijgt.
Het zou kunnen dat de plaats van jouw tweede plaatje niet zichtbaar is op je werkoppervlak omdat het in een andere tijdlijn zit of op een andere ver afgelegen plaats in de huidige tijdlijn, of ... Als dat zo is en je wilt het aangeduide plaatje op die plaats houden dan is het de truuk om dit plaatje eventjes te vervangen door een ander en de bovengenoemde procedure te herhalen. Zo kom je dan wél bij de plaats van het tweede plaatje. Bekijk dan wat je met dit plaatje op deze plaats wil doen. Behouden of (definitief?) vervangen door een ander plaatje. In het laatste geval niet vergeten om je eerste plaatje terug zijn rechtmatige plaats te geven.
Hopelijk lukt het.
Vooralsnog coronavrije groeten.
Remy

Adri Snijders
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Mediapool geeft aan: afbeelding 2 x gebruikt

Bericht door Adri Snijders » ma 13 apr 2020, 15:08

Hoi Remy,

Het onderhavige plaatje gevonden, stond gewoon prominent in de AV, op een plaats waar ik ongeveer 10 keer overheen heb gekeken. Voor de volgende keer is het AV leven een stuk aangenamer en eenvoudiger.

En nu, in beperektere mate, terug de lente in!

Adri

Plaats reactie