Er ontbreken bestanden

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Er ontbreken bestanden

Bericht door Adri Snijders » ma 27 apr 2020, 11:56

Goede woningdag,

Ik krijg deze melding bij het opstarten van een AV. Alle afbeeldingen en het geluid zitten in een map. Daar haalt PLATIUM 5 PRO alles keurig vandaan. In de mediapool zitten geen rode kruizen en in de sporen zitten geen lege bestanden. Er is geen video gebruikt. Hoewel ik niet denk dat het iets bijvoegt: vanuit de mediapool heb ik de bestanden geoptimaliseerd en grafische bestanden gemaakt en alle niet gebruikte bestanden verwijderd. Hoe kom ik van die melding af….het is geen oneindig probleem maar slecht vervelend.

En nu weer snel de tuin in,

Adri Snijders

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Er ontbreken bestanden

Bericht door Cuno Wegman » ma 27 apr 2020, 15:03

Hallo Adri,

Wings en Wings Platinum zijn goed opgevoed: als ze melden dat ze een bestand niet kunnen vinden, kunnen ze ook melden welk bestand dat is: druk op toetscombinatie Ctrl+F, of kies in het menu voor Mediapool - Het volgende ontbrekende bestand aanwijzen.
Dan wordt de regel met het ontbrekende bestand in de mediapool geselecteerd.

Als dan toch blijkt dat er geen enkel bestand ontbreekt, kun je ook een interne controle van de serie laten uitvoeren: kies in het menu voor Extra - Project controleren (of toetscombinatie Ctrl+T). Dan springt de locator naar de plaats waar een probleem zit.

Als ook dat geen soelaas biedt, kun je nog denken aan het opslaan/maken van een kopie van het bestand (Bestand - Opslaan als...) of het maken van een nieuwe lege serie waarin je de oude serie invoegt (Bestand - Invoegen...)

Succes (na terugkomst uit de zonnige tuin)
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Er ontbreken bestanden

Bericht door Adri Snijders » di 28 apr 2020, 09:10

Cuno,

Ctrl+F en Ctrl T gaven niet de oplossing en ook na het project opslaan onder een andere naam bleef het probleem bestaan. Dus weer terug naar de tuin waar de witte wijn liederlijk vloeide. Toen ik de volgende dag weer nuchter was, bleek er in de mediapool gewoon en eenvoudig een bestandje te zitten met een rood kruis. Even op opruimen poolopbjecten geklikt en het probleem is uit de wereld. En de AV is volledig intact gebleven. Zo eenvoudig zit Wings dus in elkaar. Dat rood kruis was kennelijk blijven zitten toen ik gisteren ook alle niet gebruikte bestanden verwijderd had. Of toen gewoon een verkeerde handeling uitgevoerd heb......wat meer voor de hand ligt.

Groet,

Adri

Plaats reactie