De tijdlijn start niet op.

Plaats reactie
Jos Ketelaar
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2015, 11:01

De tijdlijn start niet op.

Bericht door Jos Ketelaar » za 19 dec 2020, 15:42

Als ik mijn werkstuk in WP7 oproep en hem wil starten krijg ik de volgende melding: De opgegeven opmaak wordt niet ondersteund of kan niet worden omgezet. Gebruik de functie Capaciteit om de ondersteunde opmaken te bepalen. Ik heb werkelijk geen idee wat ik heb veranderd. Het enige wat ik heb gedaan is de geluidkaart ook geativeerd op de ingang om zodoende met Audacity te werken. Echter in wings 6 werk alles goed. wat ik wel heb gedaan is de photoshop 2021 geactiveerd. geen idee wat ik verkeerd heb gedaan. WP7.2 heb ik ook al opnieuw geïnstalleerd maar ook dat geeft geen verbetering. Cuno heb je een idee wat ik verkeerd doe of heb gedaan. Alle werkstukjes gemaakt in WP7.2 daar start de tijdlijn niet op en geeft de zelfde melding. Wat zo vreemd is is dat in de demo versie alles wel werkt.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: De tijdlijn start niet op.

Bericht door Cuno Wegman » za 19 dec 2020, 16:22

Hallo Jos,

Winows en Wings zijn vrij gevoelig voor wijzigingen in de instellingen van geluidskaarten.
Een bekend voorbeeld is "ik heb geen geluid meer" nadat een monitor of beamer via HDMI of DisplayPort is aangesloten:
Windows schakelt stilletjes de geluidsweergave via de grafische kaart is, en Wings probeert de "gewone" geluidskaart te benaderen.

Ik vermoed dat door de gewijzigde instelling voor Audacty binnen de geluidsinstellingen van Windows meer dan alleen dat (onderhuids) veranderd is,
Als dat inderdaad de oorzaak is, is het normaliter te verhelpen via:
- Extra
- Opties
- Globale opties
- Geluidskaarten WDM

Vermoedelijk staat daar bij Uitgang 1 "Geen uitgang gekozen", of een geluidsapparaat dat niet werkt.
Kies daar uit de lijst de juiste geluidskaart/uitgang.
Als daar tóch al wel de juiste kaart gekozen is, kies dan bewust een verkeerde (of "geen"), sluit de dialoog en WIngs, herstart Wings en kies dan de juiste kaart.

Je kunt ook nog even kijken bij
- Extra
- Opties
- Projectopties
- Audio

of daar gangbare waarden staan (44100 Hz, 16 bits, middel).
AVé,
Cuno

Jos Ketelaar
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2015, 11:01

Re: De tijdlijn start niet op.

Bericht door Jos Ketelaar » zo 20 dec 2020, 16:54

Dag Cuno. Ik heb gedaan wat je voorscheef en het resultaat bleef het zelfde. vervolgens heb ik de instellingen van de demo versie overgenomen, die wel werkt, geen verbetering. Vervolgens heb ik via het wieltje dan kom je bij een veld van apps verwijderen enz. ik heb WP 7 verwijderd met behoud van instellingen en hem opnieuw geïnstalleerd. dus ook de codes die ik van Jan op papier bij aankoop heb gekregen (en die bewaar ik zeer goed, zelfs van af WP4) opnieuw ingevoerd en het wonder is geschied, WP 7 werkt weer. Ik heb er nooit bij nagedacht dat veranderingen zo ver kunnen doorwerken. Cuno ik wil je graag bedanken voor de moeite en de tijd. misschien heeft een mede gebruiker bij het lezen hier van ook eens profijt. Tot slot ik heb werkelijk geen idee wat het probleem is geweest en wat ik verkeerd heb gedaan. Los van audacty dan.
Vriendelijke groetjes Jos Ketelaar en tot spoedig.

Plaats reactie