pixelgrootte bij windows 10

Nodig of handig bij het maken van HDAV-productis
Plaats reactie
rolf de ruiter
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 nov 2014, 22:08

pixelgrootte bij windows 10

Bericht door rolf de ruiter » vr 05 feb 2016, 11:36

Als ik projecteer, doe ik dat met de JVC D-ILA SX21 Tot voor kort was dat geen probleem, maar bij Windows 10 wordt de pixelgrootte van de beamer niet ondersteund. Ik heb de driver geupdate en werk met een AMD Radeon videokaart
Zijn er leden, die nog met dezelfde beamer werken en hier een oplossing voor gevonden hebben?

groet, Rolf

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: pixelgrootte bij windows 10

Bericht door Cuno Wegman » vr 05 feb 2016, 21:11

Hallo Rolf,

Bij grafische kaarten van AMD zouden de meeste problemen op te lossen moeten zijn via het hulpprogramma CCC (Catalyst Control Center) dat normaliter gelijk met de drivers geïnstalleerd wordt.
Hoe de optie heet die je moet hebben, kan ik niet van afstand aangeven, omdat de layout en inhoud niet bij alle veries gelijk zijn.

Daarnaast had Windows 7 een optie bij de beeldscherminstellingen "Geavanceerde instellingen". Ik weet niet of Windows 10 die ook nog ergens heeft.
Maar daar was het mogelijk om in het tabblad Beeldscherm die optie "Modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven" uit te zetten.

Een heel andere mogelijkheid die tot een oplossing kan leiden: als je nu een VGA-verbinding tussen de computer en de beamer gebruikt, probeer het dan eens met een DVI-kabel. En als je nu een DVI-kabel gebruikt, probeer het dan eens met een VGA-kabel. Het kan zijn dat grafische kaart en beamer niet goed met elkaar communiceren.
AVé,
Cuno

rolf de ruiter
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 nov 2014, 22:08

Re: pixelgrootte bij windows 10

Bericht door rolf de ruiter » zo 07 feb 2016, 15:27

dag Cuno.

het is mij gelukt. door opnieuw de driver voor windos 10 bij AMD te downloaden heb ik nu de gewenste pixelgrootte.

rolf de ruiter
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 nov 2014, 22:08

Re: pixelgrootte bij windows 10

Bericht door rolf de ruiter » zo 07 feb 2016, 15:28

bedankt Cuno. (dit hoort eigenlijk nog bij het vorige bericht)
groet, Rolf

Plaats reactie