suportaanvraag naar andere stumpflaar

Plaats reactie
Adri Snijders
Contacteer:

suportaanvraag naar andere stumpflaar

Bericht door Adri Snijders » do 26 nov 2015, 08:15

Goedemorgen beste mensen,

Om een en ander uit te wisselen heb ik via de vraagteken knop in de bovenste balk, vervolgens geklikt op E-mail naar AV Stumplf support (uiteraard het e-mail adres gewijzigd) een show verzonden. En daarna het geluid via wetransfer. Deze zooi heb ik ook even naar mijzelf verzonden. Ten overvloede: verzonden van mijn desktop en geopend op mijn laptop. Missie geslaagd! Echter niet op de computer van mijn mede stumpflaar. Als hij op het icoontje klikt zie hij een zwart scherm zonder tijdlijnen.
Er staat wel: dit object heeft teveel gepitchte audio objecten. Ik kan mij in het geheel niet herinneren dat ik iets gepicht heb in de verzonden support aanvraag

Hoe kan dit nauw? Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik de Pro heb en hij Advanced.....dat kan toch niet waar zijn!

Groet

Adri

Jan Roeleveld
Contacteer:

Re: suportaanvraag naar andere stumpflaar

Bericht door Jan Roeleveld » do 26 nov 2015, 09:18

Adri,

Pitchen is een Pro-feature, dus het is wél waar!

Los daarvan... je foto's en video's en zo meer zitten niet in de per mail verzonden showfile, dus dat scherm blijft inderdaad zwart bij die andere stumpflaar.
Succes..!

Groeten,

Jan

Adri Snijders
Contacteer:

Bericht door Adri Snijders » do 26 nov 2015, 09:45

Jan,

Bedankt voor het snelle antwoord.

Ik kan mij niet herinneren dat in mijn show Pro-features gebruikt heb. Maar waarschijnlijk is het met het verschil tussen Pro en Advanced zo wie zo onmogelijk om showfiles uit te wisselen. Van Advanced naar Pro natuurlijk wel. Uiteraard, het ging alleen over de muziek, heb ik dat per wetransfer verstuurd naar mijn mede stumpflaar.

Adri

Cuno Wegman
Contacteer:

Bericht door Cuno Wegman » do 26 nov 2015, 10:22

Hallo Adri,

Je kunt een show van Pro zonder problemen inlezen in Advanced, zolang er geen specifieke Pro-mogelijkheden in de show gebruikt zijn.

Het gebruik van "pitch" is mogelijk zonder dat je het in de gaten hebt: als je in de werkbalk het gereedschap "objecten uitrekken/samendrukken" geactiveerd hebt (standaard staat de instelling "overvloeiingen verschuiven" actief), en je schuift dan met het einde of begin van een muziekstuk, ben je feitelijk dat muziekstuk aan het pitchen.

Als je in de onderbalk van het geluidsfragment kijkt (de gele balk als het geluidsfragment geselecteerd is) kijkt kun je zien of voor dat fragment een pitch actief is:
- zonder pitch: er staat alleen de duur van het fragment en de titel:
178.54 s | Unforgettable - Nat 'King' Cole
- met pitch: er staat de pitch-factor plus duur plus titel:
0.995 | 179.44 s | Unforgettable - Nat 'King' Cole
Ook de tijdsduur is dan naar evenredigheid aangepast.
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Contacteer:

Bericht door Adri Snijders » do 26 nov 2015, 10:49

Cuno,

Met jouw aanwijzingen kan ik niet terugvinden dat ik gepicht heb. Er staat niets in het rood. Wel heb ik de Direct X Effect manager gebruikt en dat is een Pro feature. In de kop van een aantal tijdlijnen staat de 'bliksemschicht' aan. Vreemd genoeg kan ik deze niet uitzetten in de show waar ik in bezig ben, wel in andere shows. Hier snap ik helemaal niks van.

Dus de meest voor de hand liggende oplossing: mijn mede stumpflaar moet gewoon even upgraden naar Pro. Dan is het probleem opgelost.

Adri

Jan Roeleveld
Contacteer:

Bericht door Jan Roeleveld » do 26 nov 2015, 11:00

Adri,

Cuno schrijft in het groen als hij aan wil geven hoe het er staat als er niet gepitched is en hij schrijft in het rood om aan te geven dat iets wél gepitched is.
In Wings Platinum worden geen kleuren gebruikt in de informatiebalk onder een object.

De 'spirit' (die jij fantasievol een 'bliksemschicht' noemt) is geel als er een effect actief is en blijft grijs als er geen effect actief is. Door op de rechtermuisknop te klikken in het object en de optie 'Effecten activeren/tonen' te kiezen kun je in het menu 'Effecten' linksboven zien wat er aan effecten is geprogrammeerd. Door het vinkje bij 'actief' uit te zetten de-activeer je een eventueel geprogrammeerd effect.
Succes..!

Groeten,

Jan

Adri Snijders
Contacteer:

Bericht door Adri Snijders » do 26 nov 2015, 11:24

Jan,

Dat ik mijn effectmanager niet kon uitzetten kwam doordat het menuutje hiervoor naar een ander scherm schoot en die stond op presentatie op groot scherm. Dan gaat het menuutje erachter zitten. Ik ga die dingen uitklikken en opnieuw versturen. Volgens mij heb ik niet gepicht. Als het met het uitzetten van de effectmanager niet lukt (zal er wel iets anders aan de hand zijn of toch wel ergen gepicht) stuur ik even de prijslijst van upgraden naar hem toe.

Adri

Jan Roeleveld
Contacteer:

Bericht door Jan Roeleveld » do 26 nov 2015, 11:34

:D :lol: :D :lol: :D :lol: :D :lol: :D
Succes..!

Groeten,

Jan

Plaats reactie