Trigger: Proces starten

Voor alle vragen en informatie over Wings X (zowel voor de Windows-versie als de Mac-versie)
Plaats reactie
Dick Fonteijn
Berichten: 33
Lid geworden op: za 18 jun 2022, 16:16

Trigger: Proces starten

Bericht door Dick Fonteijn » zo 26 mar 2023, 13:40

In Wings X is een nieuwe trigger ontwikkeld. Trigger: categorie systeem, actie: Proces starten.
Met deze trigger kan een projectbestand worden geopend, speelt af en aan het einde van
dit bestand loopt de tijdlijn automatisch door. Dit lukt wel met een Exe file maar niet met een mp4.
Zodra in de veldnaam van "Trigger na afloop", Weergave voortzetten is ingevuld, wil de mp4 niet
meer afspelen. De tijdlijn loopt gewoon over deze trigger heen en er gebeurt niets. Hoe kan dit?
Groetjes, Dick Fonteijn

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Trigger: Proces starten

Bericht door Cuno Wegman » zo 26 mar 2023, 14:21

Hallo Dick,

De trigger Proces starten wijkt op een belangrijk punt af van de trigger Bestand openen.
Bij Bestand openen wordt de bestandsnaam aan Windows aangeboden met de opdracht "voer dit bestand uit", en als dat bestand geen exe is, zoekt Windows er op basis van de extensie het bijbehordende programma bij.

Bij Proces starten moet (in ieder geval op dit moment) door de trigger echt het proces zelf (dus een exe) gestart worden.

Om dan een video af te spelen, moet bij Bestandsnaam dus de (exe van de) videoplayer geselecteerd worden, en bij Parameters het videobestand (inclusief pad).

Met de huidige manier van werken is het gewenste resultaat dus wel te bereiken, maar wordt wel meer afhankelijk van de stabiliteit van naam en locatie van het te gebruiken programma. Ik ga dit zeker nog een keer bij Christoph voorleggen.

Groet,
Cuno
AVé,
Cuno

Dick Fonteijn
Berichten: 33
Lid geworden op: za 18 jun 2022, 16:16

Re: Trigger: Proces starten

Bericht door Dick Fonteijn » zo 26 mar 2023, 14:40

Hallo Cuno,

Zoals jij beschrijft, had ik precies zo ook gedaan.
Volgens mij moet er iets anders aan de hand zijn.
Als ik de veldnaam van "Trigger na afloop niet heb ingevoerd, dan speelt de show probleem af.
Voer ik in de veldnaam de trigger "Weergave starten" in, dan loopt de tijdlijn over de trigger Proces starten heen.
Kan het ook zijn, dat er een instelling in VLC anders zo moeten staan?
Groetjes, Dick Fonteijn

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Trigger: Proces starten

Bericht door Cuno Wegman » zo 26 mar 2023, 15:53

Hallo Dick,

Om misverstanden vooraf te voorkomen: de tijdlijn loopt bij de trigger Proces starten altijd door. Als je wilt dat de tijdijn pauzeert tot het getriggerde proces is afgelopen, moet je zelf een pauze-marker na de trigger zetten.

Bij mij reageert de trigger Proces starten zoals eerder beschreven. Zowel met exe als met mpg/wmv via VLC en via MPC-HC. Onafhankelijk van de aanwezigheid van een Trigger na afloop. En als die trigger is opgegeven, wordt die ook uitgevoerd (na afloop van de exe/video).

Wel kom ik een heel ander probleem tegen: het beeld van VLC bijft bij mij verstopt "achter" het screen van Wings X en is dus niet zichtbaar. Dat is/was dus al een van de redenen waarom ik geen gebruiker ben van VLC maar van MPC-HC.

Maar... ik bedenk mij nu: welke trigger-inhoud voer jij uit met "Weergave starten"?
AVé,
Cuno

Dick Fonteijn
Berichten: 33
Lid geworden op: za 18 jun 2022, 16:16

Re: Trigger: Proces starten

Bericht door Dick Fonteijn » zo 26 mar 2023, 16:34

Hallo Cuno,

Op dit moment gaat alles goed. Zowel een Exe als een mp4 worden afgespeeld en na de pauze marker
gaat de tijdlijn weer verder. Ik heb gisteren en vanmorgen niets anders gedaan als vanmiddag. Maar opeens
werkte alles zoals ik het wenste. Ik heb alleen vanmiddag een keer de kolom waar die trigger instaat, verbreedt en
weer een beetje teruggezet. Misschien is dit een verklaring waarom het nu wel allemaal werkt.

Zelfs het beeld van VLC is bij mij niet verstopt achter het screen van Wings X.
Volgens mij heeft dat te maken met een instelling in VLC, Betreft: item Weergave en een vinkje bij "Altijd boven".

Er is volgens mij maar een trigger met Weergave voortzetten. Dat is Categorie Tijdlijn en Actie Weergave voortzetten.
Die heb ik gebruikt in veldnaam van Trigger na afloop.

Cuno, bedankt voor je uitleg en inzet. Ik ben er erg blij mee. Groetjes Dick Fonteijn

Plaats reactie