Kleurinstelling naam Trigger in Wings X Remote

Voor alle vragen en informatie over Wings X (zowel voor de Windows-versie als de Mac-versie)
Plaats reactie
Dick Fonteijn

Kleurinstelling naam Trigger in Wings X Remote

Bericht door Dick Fonteijn » wo 07 mei 2025, 16:17

De presentatie van shows doe ik via de smartphone met Wings X Remote.
In Wings X Remote heb ik Triggers met de naam van de show ingevoerd.
Echter de kleur van de naam van de kleine grijze letters zijn moeilijk leesbaar.
Is het mogelijk om die letters een andere kleur te geven, net zoals bij de Trigger zelf.
Zo nee, kan het dan aangepast worden door Stumpfl in Wings X.

Groetjes,

Dick Fonteijn

Cuno Wegman
Contacteer:

Re: Kleurinstelling naam Trigger in Wings X Remote

Bericht door Cuno Wegman » wo 07 mei 2025, 20:39

Hallo Dick,

Op dit moment is het aanpassen van de kleur van de tekst van een trigger inderdaad niet mogelijk. En de standaard kleur heeft een laag contrast met de achtergrond. Was mij nog niet zo opgevallen. Maar dat komt dan vooral omdat ik hier nog niet zo veel mee gespeeld heb.
Terwijl in de mediapool en de referentenweergave wél duidelijk witte letters gebruikt worden.
Ik zal het aankaarten in het Duitse forum.

Voorlopig gebruik ik als work-around: twee tegels boven elkaar:
- de bovenste met het icoon van de trigger, in de triggerkleur
- de onderste met een eigen tekst (zoals de naam van de trigger) in een zelf te kiezen kleur, kan dus de kleur van de trigger zijn.
Twee naast elkaar kan natuurlijk ook... ;)

Met groet,
Cuno
AVé,
Cuno

Dick Fonteijn

Re: Kleurinstelling naam Trigger in Wings X Remote

Bericht door Dick Fonteijn » za 10 mei 2025, 16:52

Hallo Cuno,

Bedankt voor je idee. Ik heb het uitgeprobeerd. Het ziet er niet zo fraai uit. De gekleurde tekst wordt niet gecentreerd.
De gekleurde icon van de trigger gaat de lijnen te buiten van het beeldveld, waardoor niet goed te zien is om welke trigger het gaat.
Toen heb ik bedacht om een eigen symbool te maken met een gekleurde icon van de trigger en gekleurde tekst ineen in svg een bestand. Ik heb in Photoshop op een zwart achtergrond gemaakt en in JPEG opgeslagen. Het JPEG bestand heb ik online geconverteerd naar een SVG bestand en opgeslagen in een map Eigen Symbolen.
In Wings X kan ik het eigengemaakte symbool naar het spoor in de tijdlijn verslepen. Ook kan het eigengemaakte symbool naar het Storyboard verslepen. Echter het eigengemaakte symbool naar de Trigger in de pool verslepen, lukt niet.
Interne symbolen kan ik wel verslepen naar de Trigger in de pool, maar niet eigengemaakte symbool.
Wat kan ik verkeerd gedaan hebben.
Groetjes, Dick Fonteijn

Plaats reactie