Wachten op programma einde?

Voor alle vragen en informatie over Wings X (zowel voor de Windows-versie als de Mac-versie)
Plaats reactie
Dick Fonteijn
Berichten: 33
Lid geworden op: za 18 jun 2022, 16:16

Wachten op programma einde?

Bericht door Dick Fonteijn » za 16 jul 2022, 19:44

In Wings Platinum 6 is via Mediapool – Extern – een externe bestand toe te voegen.
Dit bestand sleep ik vervolgens naar een markerspoor. In objecteigenschappen van het
externe bestand is er een mogelijkheid om een vinkje te zetten bij “Wachten op programma einde”,
zodat na de vertoonde serie de tijdlijn weer automatisch verder loopt.
In Wings X wordt een extern bestand toegevoegd via een Trigger.
Status: actief, Categorie: Systeem, Actie: Bestand openen. Bestandsnaam: (extern bestand zoeken),
en eventueel een F-toets aanklikken. Als nu het bestand wordt afgespeeld, gaat de tijdlijn na het einde niet automatisch verder. Hoe kan ik dat in Wings X oplossen?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Wachten op programma einde?

Bericht door Cuno Wegman » za 16 jul 2022, 23:05

Hallo Dick,

Het korte antwoord op jouw vraag is: niet.
Hopelijk is het iets uitgebreidere werkelijke antwoord: nog niet.

Op dit moment is het niet mogelijk om aan te geven dat de weergave van de tijdlijn moet stoppen/pauzeren bij het uitvoeren van een extern bestand, om te wachten tot het externe bestand is afgelopen.
Deze omissie heb ik al bij Christoph aangekaart, maar door de andere technische opzet van Wings X (en de verschillen tussen Windows en Mac) heeft de oplossing meer voeten in de aarde als bij de vroegere versies van Wings. Het staat in ieder geval op de wensenlijst.

De tijdlijn blijft voorlopig dus gewoon doorlopen (je moet zelf na de externe trigger een pauze zetten als dat doorlopen niet gewenst is). En als je een pauze programmeert, moet je na een afloop van het externe bestand zelf de tijdlijn weer aanslingeren.
AVé,
Cuno

Plaats reactie