het sprong systeem en rood masker.

Voor alle vragen en informatie over Wings X (zowel voor de Windows-versie als de Mac-versie)
Plaats reactie
piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

het sprong systeem en rood masker.

Bericht door piet bakker » di 23 aug 2022, 14:16

Een project met 10 tijdlijnen geïmporteerd, echter het springt niet van 1 naar 2 enz.

Het roodfilter, werkt dat nog in x.

Groet Piet.

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: het sprong systeem en rood masker.

Bericht door piet bakker » wo 24 aug 2022, 10:04

Nogmaals het sprongsysteem, wat kort door de bocht het voorgaande, wat ik mis zijn de triggers, de markers- positie- worden overgenomen. Verder werken de Alpha- zwart wit- objecten naar behoren, echter het roodmasker niet. ook de duidelijke Vlaamse tekst met voorbeeld wil bij nog niet lukken om tussen de tijdlijnen te springen.

De twee minuten grens maakt het onmogelijk in een compleet nieuw geconfigureerd programma tijdig de oplossing te vinden, waarom die twee minuten als over de diagonalen de lijnen zichtbaar zijn en Wings x demo prominent in beeld is.

Er is nog veel te doen voor de ontwikkelaars in vergelijk met WP7 Pro, blijf het wel volgen.

groet Piet Bakker

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: het sprong systeem en rood masker.

Bericht door Cuno Wegman » di 30 aug 2022, 21:20

Hallo Piet,

Voor jouw eerste vragen:
De import van een Wings7-serie met meerdere tijdlijnen: het "springen" tussen tijdlijnen gebeurt met triggers (zowel in Wings 7 als in Wings X). En triggers zijn (nog?) geen onderdeel van het importeren.
Zodra je in het menu kiest voor het importeren van een Wings7-serie verschijnt een venster, waarin beschreven staat welke delen zullen worden overgenomen.

Jouw vraag "Het roodfilter, werkt dat nog" is voor mij niet helemaal helder: wat bedoel je met "roodfilter".
In combinatie met de titel van jouw vraag, vermoed ik dat je bedoelt "een bestand dat je als masker gebruikt, waarbij je in Wings 7 het roodkanaal gekozen hebt als pseudo-alphakanaal". Als dat het geval is, dan moet ik melden dat die keuzemogelijkheid in Wings X niet meer bestaat: bij maskers zonder echte transparantie kijkt Wings X naar de helderheid van de afbeelding (vrij vertaald: zet het masker om naar een zwart-wit-weergave).
Welke kleur gebruik je in het masker naast het rood?

Bij de tweede vragenset:
Voor het springen tussen tijdlijnen gebruik je triggers, net zoals in WIngs 7.
Als "computerman" en taalliefhebber neem ik teksten graag letterlijk, en dan vraag ik mij af waar je tussen tijdlijnen denkt uit te komen (daar is volgens mij niets om te zien) :roll:

Ik ga er van uit dan je vanuit de ene lopende tijdlijn wilt springen naar een startpunt in een andere tijdlijn.
Daarvoor moet je in de mediapool, onderdeel Triggers, een trigger toevoegen, net als bij Wings 7.
Alleen bij WIngs X zjin er veel meer mogelijkheden beschikbaar, met name doordat het in Wings X mogelijk is om meerdere tijdlijnen gelijktijdig te laten afspelen/weergeven.
Als je op de trigger klikt, kun je in het eigenschappen-paneel aan de linker zijkant instellen hoe de trigger zich moet gedragen:
Categorie: tijdlijn
Actie:
- als je weergave van de oude tijdlijn wilt stoppen, en door wilt gaan vanaf een specifiek punt in de nieuwe tijdlijn, kies dan "Enkele tijdlijn tonen".
- als je de weergave van de nieuwe tijdlijn wilt starten, zonder de weergave van de oude tijdlijn te onderbreken, kies dan "Tijdlijn aanvullen starten".
Tijdlijn: kies hier de tijdlijn waarvan de weergave gestart moet worden
Vanaf marker: kies hier die positiemarker waar de weergave moet starten. Let op: voor die positiemarker moet in het eigenschapenpaneel wel een naam zijn ingevuld, anders kun je die positiemarker niet selecteren! (In WIngs X worden namen gebruikt, in plaats van de remote-index van Wings 7.)

Binnen een tijdsbestek van 2 minuten wordt het "door Oosternrijk" prima mogelijk geacht om een probleem of techniek uit te proberen en te testen. Als de gebruiker meerdere technieken wil uitproberen, is het uiteraard mogelijk om voor iedere test/techniek een afzonderlijke testshow te maken.

Met groet,
Cuno
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: het sprong systeem en rood masker.

Bericht door piet bakker » wo 31 aug 2022, 20:01

Dank dank Cuno, misschien niet altijd even duidelijk, met het roodfilter bedoel ik het alpha kanaal, ondertussen begrepen dat dat niet terugkomt.

Het springen tussen tijdlijnen functioneert ook, de teksten zijn anders dan bij 7, met vereende krachten onder de knie gekregen, ook de uitleg van je deed er toe.
Tijdlijn aanvullend starten, zover ben ik nog niet.

Welke kleur gebruik je in het masker naast het rood? deze vraag begrijp ik niet helemaal, het roodkanaal wordt geselecteerd.

Ten slotte, twee minuten is voor mij veel te kort, een vergelijk met Oostenrijk en mij over handelingssnelheid is niet re-eel.

Dank voor de uitgebreide uitleg.

Groet Piet.

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: het sprong systeem en rood masker.

Bericht door Jan Roeleveld » do 01 sep 2022, 09:28

Spraakverwarring...?

Piet, je schrijft over 'handelingssnelheid' in het kader van de term '2 minuten'...
Dat zou kunnen betekenen dat je denkt dat je maar 2 minuten, ofwel 120 seconden de tijd hebt op je stopwatch, om iets uit te proberen met de Demoversie van WINGS X.
Die 2 minuten zijn de 2 minuten op de tijdlijn van WINGS X; niet de tijd tussen het starten van het programma en het beëindigen van de 'handelingen'.
In de 'oude' Wings Platinum 3, 4, 5, 6 en WINGS 7 versies was die uitprobeertijd 1 minuut. En het kwam inderdaad voor dat gebruikers ons vertelden dat ze in die tijd nauwelijks een paar foto's op de tijdlijn konden zetten...
Na 59 seconden sloegen ze de show dan snel op om het programma te heropenen en dan binnen 1 minuut muziek binnen te halen. Na weer 59 seconden sloegen ze het weer op en na een herstart werd dan een klein videootje binnengehaald, want ook het aanmaken van grafische data kostte dan minder tijd...
Elke paar bewerkingen werden na 59 seconden opgeslagen...
Je kunt met een Demoversie úúúren achtereen spelen op het tijdlijngebied 00:00:00:000 t/m 00:02:00:000.
Succes..!

Groeten,

Jan

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: het sprong systeem en rood masker.

Bericht door piet bakker » do 01 sep 2022, 16:12

Jan,

Gelezen, ben dus niet de enige, dank voor de uitleg.
:idea:
groet Piet.

Plaats reactie