effect masks

Voor alle vragen en informatie over Wings X (zowel voor de Windows-versie als de Mac-versie)
Plaats reactie
piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

effect masks

Bericht door piet bakker » vr 12 mei 2023, 15:44

Saluut,

Veel plezier met W.P. 7 pro, ik probeer X te volgen opdat ik wellicht overstap naar X. Lastig is het voor een onderling vergelijk.

Het effect masks wordt zo nu en dan toegepast in de series, is dat ook mogelijk in X of vergelijkbaar.

Groet Piet Bakker.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: effect masks

Bericht door Cuno Wegman » vr 12 mei 2023, 16:38

Hallo Piet,

Je schrijft
Lastig is het voor een onderling vergelijk.
Je kunt Wings X gewoon gratis downloaden en installeren (zonder registratie o.i.d.) en dan als demo-versie gewoon gebruiken en uitproberen. Dan kun je zelf de mogelijkheden van Wings X en Wings 7 met elkaar vergelijken.

Ik neem aan dat je met jouw vraag het gebruik van dynamische maskers met maskerstapel en beeldstapel bedoelt.
Dat is ook in Wings X aanwezig.
Er zit wel een klein verschil in benadering: bij Wings 7 worden gehele sporen gekoppeld aan beeld- of maskerstapels, en kunnen die sporen niet meer voor "gewone" beelden gebruikt worden.
Bij Wings X worden de afzonderlijke afbeeldingen (en video's) op de beeld- en maskerstapels gezet.

Dit staat beschreven in een van de instructie-video's.
In de originele Duitse (Oostenrijkse) versie op de site van Stumpfl.
En in de Nederlanse (Vlaamse) versie op de site van onze eigen Stumpfl-professor Remy van Looveren.

Op beide plaatsen moet je dan de video over "Dynamische Masken"/"Dynamische maskers" bekijken.
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: effect masks

Bericht door piet bakker » za 13 mei 2023, 14:43

Dank Cuno,

Ik gebruik de demo al geruime tijd, maar ik loop nog steeds tegen die twee minuten grens aan. Wat ik bedoel is het voorbeeld in tutorials 9.6.

Lastig is het voor een onderling vergelijk, daarmee wordt bedoeld een vergelijk met 7 pro met al zijn mogelijkheden.

Groet Piet.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: effect masks

Bericht door Cuno Wegman » za 13 mei 2023, 15:38

Hallo Piet,

De effect-maskers die jij bedoelt, heb ik zelf nog nooit gebruikt. Vandaar dat ik ze niet op mijn netvlies had toen jij de vraag stelde.
Deze effect-maskers zitten (nog?) niet in Wings X. Ik zal in het Wings X-forum aan Christoph vragen of deze effect-bewerking in beeld is voor de toekomstige uitbreidingen.
Zodra ik daar antwoord heb, zal ik dat hier uiteraaard melden.
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: effect masks

Bericht door Cuno Wegman » za 13 mei 2023, 22:28

Hallo Piet,

Zoals je misschien zelf ook al gelezen hebt op het Duitse Wings X-forum: de effect-maskers staan op de to-do-lijst van Christoph voor Wings X.
Dus: nog even geduld, het gaat komen.
AVé,
Cuno

Plaats reactie