geen menu's, geen rechtermuisknop

Voor alle vragen en informatie over Wings X (zowel voor de Windows-versie als de Mac-versie)
Plaats reactie
Nico Warnaar
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 20 feb 2023, 15:13

geen menu's, geen rechtermuisknop

Bericht door Nico Warnaar » ma 16 okt 2023, 13:42

Vraag: De diverse menu’s in de taakbalk (bovenin het beeld) krijg ik niet meer opengeklapt.
Ook de rechtermuisknop functioneert niet meer.
Ik heb Wings-X voor de Mac, inclusief de nieuwste update.
Weet iemand raad?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: geen menu's, geen rechtermuisknop

Bericht door Cuno Wegman » ma 16 okt 2023, 22:22

Hallo Nico,
Ik ben geen Mac-gebruiker, dus ik weet niet of ik een volledig bruikbaar antwoord kan geven.
Maar als ik dit probleem met mijn algemene pc-ervaring en WIndows-ervaring aanvlieg, kom ik in ieder geval tot de volgende vragen/onderzoekpunten:
- treedt dit probleem alleen op bij Wings X, of ook bij andere programma's. Kan duiden op een defect muis
- computer een keer helemaal 'koud' herstarten
- Wings X verwijderen, computer herstarten, en Wings X opnieuw installeren
- Installeer evt. een oudere versie, waarvan je zeker weet dat het gewerkt heeft.
- als het met deze versie goed gewerkt heeft, dan zoek in de fout eerder in het besturingssysteem, omdat daarvan in de achtergrond automatisch updates geïnstalleerd kunnen worden, en dat gebeurt niet met Wings X, dus daaraan is niets veanderd.

Met het risico dat we langs elkaar heen praten qua termen: voor mij/WIndows zit helemaal bovenaan het menu, daaronder de werkbalk. De taakbalk is voor mij de balk met daarin de programma's die binnen Windows actief zijn (en die staat normaliter onder in beeld [bij mij links in beeld], buiten Wings X).
De opties in het menu zouden met een muisklik wel open moeten klappen. Bij de pictogrammen in de werkbalk klikt nooit iets open, die klik je (normaliter met de linker muisknop) aan en uit.
AVé,
Cuno

Plaats reactie