tekst in afbeelding

Voor alle vragen en informatie over Wings X (zowel voor de Windows-versie als de Mac-versie)
Plaats reactie
syds kloosterman
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 13:29

tekst in afbeelding

Bericht door syds kloosterman » do 14 dec 2023, 14:10

In wings X mis ik de mogelijkheid om de tekst in een vervaagde afbeelding aan te scherpen met een rand of schaduw zoals in wings 7.
Een ruime keuze in lettertypen, maar met alleen kleur aanpassing niet duidelijk te lezen. Of een zwarte tekst, maar is vaak niet mooi. Graag een advies.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: tekst in afbeelding

Bericht door Cuno Wegman » do 14 dec 2023, 16:35

Hallo Syds,

Ik citeer/vertaal uit een reactie van Christoph Hilger, op vergelijkbare vragen in het Duitse Wings X-forum:
In Wings7 werd vaak geklaagd over het feit dat het niet mogelijk was om delen van de tekst binnen één tekstobject in vet, cursief, of verschillende groottes op te nemen. Deze wensen zijn in Wings X vervuld.
Helaas is het op dit mogelijk niet om deze twee technieken met elkaar te combineren.
Omdat het gebruik van attributen en tekstgroottes volgens mij vaker zal voorkomen, hebben wij besloten om deze variant voorrang te geven.
Een uitbreiding met mogelijkheden zoals in Wings 7 staat op de ToDo-lijst. Maar wanneer het om de creatieve vormgeving van teksten gaat, zijn er ook nu al voldoende alternatieve mogelijkheden (zoals grafische programma's als Photoshop).
AVé,
Cuno

Plaats reactie