kopieer beeld

Voor alle vragen en informatie over Wings X (zowel voor de Windows-versie als de Mac-versie)
Plaats reactie
Marco Ising
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 05 okt 2014, 15:13

kopieer beeld

Bericht door Marco Ising » do 04 jan 2024, 10:20

Goedemorgen,
Na enkele maanden met andere activiteiten bezig te zijn geweest, start ik Wings X weer up. Geupdated naar de laatste versie. Is de help functie nu vervangen door de tutorials?
Vraag nu betreft het kopiëren van beelden. In wings 7, kon je heel makkelijk in de mediapool een beeld kopiëren. In Wings X ga ik nu via de verkenner naar de map, maak daar een kopie en importeer het weer in Wings X. Is er een eenvoudiger manier?

Groeten,

Marco

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: kopieer beeld

Bericht door Cuno Wegman » do 04 jan 2024, 10:54

Hallo Marco,

In de hulp-vormen van Wings X is in de tussentijds niets veranderd. De belangrijkste hulp zit, en zat, in de instructievideo's/tutorials. In het programma zelf zijn wel meer plaatsen waar lokale hulp geboden wordt in de vorm van tekstballonnen met korte toelichting (bijvoorbeeld bij de effecten).

De manier van dupliceren van afbeeldingen binnen de mediapool zoals in Wings 7, bestaat in Wings X niet. Deze kopieermogelijkheid was vooral bedoeld als ondersteuning bij het gebruik van de 'beeldbewerking' binnen Wings 7, die op afbeeldingniveau werd toegepast.

Jouw werkwijze is prima, en kan eigenlijk niet eenvoudiger.
Zelf zou ik waarschijnlijk wel een andere volgorde gebruiken (ik ga er dan vanuit dat je de kopie van het bestand wilt gaan bewerken):
- open het bestaande bestand in de editor (gezien jou andere bijdrage in dit forum weet je hoe dat moet :));
- bewerkt de afbeelding en sla deze op met een nieuwe naam (opslaan als...);
- en voeg dan dat nieuwe bestand toe aan de mediapool.
Niet echt veel sneller, maar misschien overzichtelijker.
AVé,
Cuno

Marco Ising
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 05 okt 2014, 15:13

Re: kopieer beeld

Bericht door Marco Ising » vr 05 jan 2024, 23:55

Hallo Cuno,
Dit forum is ook een prima manier om vragen te stellen als ik er niet uitkom. Mijn dank in ieder geval!
Persoonlijk zou ik de Wings 7 manier ook in Wings X willen zien. Mogelijk komt dat nog een keer op een to do lijst.
Groet, Marco

Plaats reactie