Audio Volume veranderen werkt niet.

Voor alle vragen en informatie over Wings X (zowel voor de Windows-versie als de Mac-versie)
Plaats reactie
Dick Fonteijn
Berichten: 33
Lid geworden op: za 18 jun 2022, 16:16

Audio Volume veranderen werkt niet.

Bericht door Dick Fonteijn » ma 29 jan 2024, 18:41

Via Export - Audio Piek zoeken heb ik de mogelijkheid om ook de volume te veranderen.
Volgens mij werkt de volume verandering niet. Ik zie geen audiowijziging in het audiospoor.
Ik hoor de wijziging ook niet. Doe ik iets verkeerds of is het een bug in WingsX.
Met vriendelijke groet, Dick Fonteijn

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Audio Volume veranderen werkt niet.

Bericht door Cuno Wegman » ma 29 jan 2024, 22:09

Hallo Dick,
Bij mij werkt het prima. Maar het werkt op een aantal punten wel een beetje anders dan bij Wings 7,

Alleen als er geluidfragmenten geselecteerd zijn, verschijnt na het zoeken van de audio-piek ook de knop op om het volume te veranderen. Met een druk op die knop verandert er nog niets. De incidator staat op dat moment o 0 dB. Dat is niet de uiteindelijke geluidssterkte, maar de mate waarin het volume van de geselecteerde objecten veranderd moet worden. Als je die schuif niet verplaatst, gebeurt er niets.
Met die schuif moet je zelf aangeven hoeveel de geselecteerde objecten verzwakt of versterkt moeten gaan worden. Na een druk op OK wordt deze aanpassing toegepast op alle geselecteerde geluidsobjecten.
Dan is de aanpassing te zin in de statusbalk van deze objecten, en in het eigenschappen-paneel.

In WIngs X worden met deze functie (indien aangeroepen vanuit het menu) geen wijzigingen aangebracht in de stand van de totaalvolumeregelaar (wat in Wings 7 nog wel mogelijk was).

Hopelijk werkt het met deze uitleg bij jou ook goed. Indien niet: laat het nog even weten.
AVé,
Cuno

Dick Fonteijn
Berichten: 33
Lid geworden op: za 18 jun 2022, 16:16

Re: Audio Volume veranderen werkt niet.

Bericht door Dick Fonteijn » ma 29 jan 2024, 23:31

Cuno, bedankt voor je antwoord.
Ik heb het altijd precies zo gedaan als jij beschreven heb, en het werkte niet.
Met dit verschil dat ik niet de schuif verplaats, maar een getal erin zet.
En nu blijkt dat als ik het getal erin zet het de ene keer wel werkt en de andere keer niet.
Dat ga ik nog verder uitzoeken wat daarvan de reden is.
Via de schuif werkt nu het perfect.
Groetjes, Dick Fonteijn

Dick Fonteijn
Berichten: 33
Lid geworden op: za 18 jun 2022, 16:16

Re: Audio Volume veranderen werkt niet.

Bericht door Dick Fonteijn » ma 29 jan 2024, 23:40

Cuno, het blijkt nu zo te zijn, dat als ik een getal db invul, moet ik dat eerst bevestigen
met de enter toets en dan op ok drukken.
Dan werkt alles perfect.
Groetjes, Dick Fonteijn

Plaats reactie