Meerdere tijdlijnen gebruiken en exporteren naar MP4

Voor alle vragen en informatie over Wings X (zowel voor de Windows-versie als de Mac-versie)
Plaats reactie
jaap postma
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 14 jul 2014, 21:09
Locatie: Feanwâlden frl.
Contacteer:

Meerdere tijdlijnen gebruiken en exporteren naar MP4

Bericht door jaap postma » do 04 apr 2024, 11:06

Ik vraag me af of er ooit een mogelijkheid komt om meerdere tijdlijnen naar één MP4 te exporteren.
Ik heb het er ook met Remy over gehad, het blijkt nu niet mogelijk, maar zou evenwel erg handig kunnen zijn.

Je kunt prachtig met sprongmarkers van tijdlijn naar tijdlijn springen, maar als je alleen met MP4 video's werkt heb je daar weinig aan of je moet meerdere video's exporteren en daarna opnieuw samenvoegen...

Het lijkt mij heel handig als je een project in een aantal delen kunt opsplitsen, bijvoorbeeld: Aanvang - Midden - Slot
Ieder deel komt dan op een aparte tijdlijn en wordt met sprongmarkers aan elkaar gekoppeld.
Je kunt dan in één deel wijzigingen maken zonder dat je direct verschuivingen krijgt door je hele project heen.

Bovengenoemde werkwijze doet het prima als je direct vanuit de tijdlijn presenteert, maar mijn MAC krijgt er de hik van, terwijl het maken van een MP4 probleemloos gaat.
Vriendelijke groet, Jaap Postma

http://www.fotojaap.nl

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Meerdere tijdlijnen gebruiken en exporteren naar MP4

Bericht door Cuno Wegman » vr 05 apr 2024, 14:11

Hallo Jaap,

Deze vraag is in het Duitse Wings X-forum (uiteraard?) ook al een keer gesteld.

De essentie van het antwoord van Christoph daarop luidt: het staat op de wensenlijst, maar is is voorlopig nog toekomstmuziek.

Jouw melding is deels tegenstrijdig: het werkt prima vanuit de tijdlijn, maar jou MAC krijgt er de hik van.
Als de serie vanuit de tijdlijn prima met de sprongen loopt, zou ik er (op mijn Windows-computer) met een screen-capture-programma (zoals OBS) één totaalvideo van maken. Duurt misschien iets langer dan exporteren, maar voorkomt dat je de deelvideo's weer moet samenvoegen.
AVé,
Cuno

jaap postma
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 14 jul 2014, 21:09
Locatie: Feanwâlden frl.
Contacteer:

Re: Meerdere tijdlijnen gebruiken en exporteren naar MP4

Bericht door jaap postma » ma 08 apr 2024, 18:16

Cuno, het werkt bij mij wel op de Windows machine, maar dat is een zware stand-alone met meerdere beeldschermen.
Op de Macbook met M1 processor en 16gb geheugen is dat wat anders, ik kan er prima een AV op maken, ook een MP4 daarvan maken gaat goed, maar afspelen vanuit de tijdlijn gaat zeer moeizaam helaas, dus geen optie om daarmee op pad te gaan.

Dat vangen van het scherm met OBS ga ik eens uitproberen, dank.
Vriendelijke groet, Jaap Postma

http://www.fotojaap.nl

Plaats reactie