teksten en fotobewerking.

Voor alle vragen en informatie over Wings X (zowel voor de Windows-versie als de Mac-versie)
Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

teksten en fotobewerking.

Bericht door Adri Snijders » za 06 apr 2024, 19:50

Na een zomerse lente dag,

Ik (verwoed 7pro gebruiker) heb de demo versie van X binnen gehaald en ik moet schoorvoetend toegeven dat het met Windows niet tegenvalt. Jan R, te H noemde eens dat X landszij komt met Wing7. Nou vooruit...dan maar.

Er zijn twee dingen. Ten eerste de tekstgenerator haalt het niet bij 7Pro. Is er zicht op dat dit veranderd.
Ten tweede: in wings 7 was het mogelijk om een via klik op een foto naar het fotobewerkingsprogramma te gaan.

Dat mis ik in X, komt dat nog?

de ene en de andere

www.denkersinbeelden.nl

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: teksten en fotobewerking.

Bericht door Cuno Wegman » zo 07 apr 2024, 09:43

Bij Wing 7 (en de eerdere versies) werd het door veel gebruikers als gemis ervaren, dat het niet mogelijk was om delen van een tekst vet (of cursief of onderlijnd) te tonen, zonder daarvoor afzonderlijke tekstobjecten te moeten maken. Met de bijbehordende problemen van het nauwkeurig in het screen plaatsen.

Bij de bouw van Wings X heeft Christoph er voor gekozen om deze mogelijkheid te realiseren. Combineren van de oude mogelijkheden met de nieuwe bleek daarbij (nog) niet mogelijk.

Het toevoegen van (delen van) de oude mogelijkheden staat wel op de lijst bij Christoph, heeft zeker geen prioriteit. Christop verwijst voor bijzondere opmaak e.d. naar het gebruikt van beeldbewerkingsprogramma's zoals Photoshop en programma's die voor het maken/genereren van titels zijn ontworpen.

Voor wat betreft het bewerken van afbeeldingen (of andere bestanden) vanuit Wings X: dat is in Wings X aanwezig.
Via Extra - Instellingen, onderdeel Pool, kun je aangeven welk programma voor welk type bestanden gebruikt moet worden.
Daarna is het gewoon met de rechter muisknop op het bestand in de pool klikken, en kiezen voor Bestand in editor openen.
Het is niet (meer) mogelijk met een rechter muisklik op het object in de tijdlijn. Wings X maakt een duidelijk onderscheid tussen het object zelf (de afbeelding in de pool, kan wel extern bewerkt worden) en het gebruik van het object (het object in de tijdlijn, eigenschappen in het eigenschappen-paneel).
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: teksten en fotobewerking.

Bericht door Adri Snijders » zo 07 apr 2024, 13:27

Goedemiddag Cuno,

Jammer van die titel generator van de (bv Wing7 pro) - nog - niet wordt overgenomen in X. Als ik overstap op naar X (en alles zou willen overzetten) zou ik al mijn AV's van nieuwe (bewerkte) teksten moeten voorzien. (bewerken in een fotoprogramma) Zou het zin hebben als je even een belletje naar Oostenrijk zou doen en dan zeggen dat "die andere" van Denkers in Beelden het wil?

Voor die fotobewerking via 'eigenschappen"; ik zag dat het in januari ook al eens behandeld is geweest. Werkt op mijn computer flitsend goed en met dezelfde instelling op mijn laptop werkt het niet.

Voor iedere lezer,

maak er een mooie dag van op deze stormachtige dag.

Plaats reactie