WMV loop

Plaats reactie
Henk Kuiper
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 02 feb 2018, 15:12

WMV loop

Bericht door Henk Kuiper » za 18 sep 2021, 14:13

Hoe kan ik een loop in een presentatie ook in een WMV file laten funcioneren?

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: WMV loop

Bericht door Cuno Wegman » zo 19 sep 2021, 21:43

Hallo Henk,

Jouw vraag laat zich op verschillende manieren lezen, dus ik geen twee verschillende antwoorden.

Ik denk dat je bedoeld: in een presentatie heb je een stuk audio of video zitten, en dat stuk wordt in een a-synchrone loop afgespeeld. Van deze gehele presentatie wil je een wmv-video maken.
Het antwoord is dan: dat kan niet.
Waarom niet? Weergave in een a-synchrone loop heeft alleen zin/betekenis bij pauze-markers tijdens het presenteren vanuit de tijdlijn (of een exe). Een WMV-bestand (of ander videobestand) kent geen pauze-markeringen of a-synchrone weergave.
Je kunt van die presentatie wel een WMV-bestand maken, maar bij het maken daarvan worden onder andere de pauze-markeringen niet meegenomen (genegeerd).

Ander manier van lezen: je hebt een wmv in jouw project, en dat wmv-bestand moet in een (a-synchrone) loop vertoond worden, zodra je in de presentatie bij een pauze-marker komt.
Daarvoor moet je met de rechter muisknop in het video-object in de tijdlijn klikken, kiezen voor Eigenschappen, en dan een vinkje zetten bij Loop en A-synchroon.

Weer een andere interpretatie van de vraag: je hebt een presentatie gemaakt die oneindig in een loop blijft doorlopen (met een sprongmarker naar een positiemarker), tot je de weergave onderbreekt met de Esc-toets.
Ook deze manier van herhalen kan niet in een videobestand als uitvoer worden opgenomen: sprong-markers worden bij het maken van een video genegeerd. Als Wings deze sprongen wel zou verwerken tijdens het maken van de video, zou nooit een einde komen aan het berekenen...

Bij het maken van een video-uitvoer van de presentatie (WMV of een ander video-formaat) wordt de tijdlijn altijd één keer doorlopen, vanaf het begin van het opgegeven tijdlijngebied.
Bij het maken van een exe-presentatie worden deze markeringen, inclusief (a-synchrone) loops, wél meegenomen (watn een exe is hetzelfde als een presentatie uit de tijdlijn, maar dan zonder zichtbare tijdlijn).
AVé,
Cuno

Plaats reactie