Verbinding maken met slave dongle

Plaats reactie
Frans Blok

Verbinding maken met slave dongle

Bericht door Frans Blok » zo 09 nov 2025, 14:21

Ik heb een nieuwe PC en Ik ben nu klaar met het installeren van Wings Platinum 7 maar nu wil Erika ook weer verder, alleen kan ik geen netwerkverbinding maken met de dongles.
We kunnen wel in elkaars computer via een netwerkverbinding die werkt.
Als Erika in Wings Platinum op netwerkconfiguratie opzoeken drukt krijgt ze de melding "er is geen computer in het netwerk gevonden".
We hebben mijn (Frans) ip adres opgezocht en dit ingevuld bij Erika maar ook dat geeft dezelfde melding.
Uit de help kan ik opmaken dat er een Lan verbinding moet zijn, maar na onze verhuizing heb ik alleen wifi.
Voorheen heeft het volgens mij altijd gewerkt via de wifi.
Wat doen we verkeerd of wat zien we over het hoofd.

Groet Erika en Frans

Cuno Wegman
Contacteer:

Re: Verbinding maken met slave dongle

Bericht door Cuno Wegman » zo 09 nov 2025, 22:55

Hallo Erica en Frans,

Eerst even een technisch misverstand uit de weg ruimen: een 'lan' is de algemene naam voor een 'eigen' netwerk. Daarbij maakt het niet uit of de verbinding via een kabel of draadloos (wifi) verloopt. De werking is identiek, en als de beide computers elkaars schijven kunnen benaderen, dan zijn de instellingen van het netwerk in orde (op Windows-niveau).

Ik kan jullie probleem niet op mijn eigen systemen naspelen, vooral omdat ik geen slave-dongle heb.
Wat ik wel weet is dat Windows 11 onderhuids anders omgaat met netwerkverbindingen dan Windows 10 dat deed. Ik ervaar daar zelf ook (buiten Wings om) problemen mee. Windows 11 vereist in veel situaties het gebruik van gebruikersnamen en wachtwoorden waar dat voorheen niet nodig was. Dat zou de oorzaak van dit probleem kunnen zijn.

Als jullie de Duitse of Engelse taal machtig zijn, kun je rechtstreeks met Christoph Koch (de support-medewerker van Stumpfl in Oostenrijk) mailen via wing@avstumpfl.com en dit probleem voorleggen.

Mvg
Cuno
AVé,
Cuno

Frans Blok

Bericht door Frans Blok » zo 16 nov 2025, 16:01

Hallo Cuno

bedankt voor je reactie
We gaan ermee aan de slag.

Erika en Frans

Cuno Wegman
Contacteer:

Bericht door Cuno Wegman » zo 16 nov 2025, 16:47

Hallo Erika en Frans,

Ik zie dat ik een tikfoutje gemaakt heb in het e-mailadres van Christoph Koch (een 's 'vergeten). Het juiste adres is:
wings@avstumpfl.com

Mvg
Cuno
AVé,
Cuno

Frans Blok

Bericht door Frans Blok » ma 17 nov 2025, 10:50

Hallo cuno

Dat foutje met die S hadden wij al ontdekt.
Wij hebben het mailtje naar Christoph gestuurd en dit is zijn antwoord.

Hallo Erika und Frans,

ich kann nicht sagen, warum es nicht funktioniert. Ich schätze, das liegt an irgendwelchen Windows-Einstellungen oder an der Firewall.
Es ist auch möglich, dass es am fehlenden LAN liegt, aber das ist per Ferndiagnose nicht festzustellen.

Ich kann wärmstens empfehlen, auf Wings X (den Nachfolger von Wings 7) umzusteigen, denn dort gibt es diese Probleme überhaupt nicht, weil es gar keinen Dongle mehr gibt.

Hier gibt es alle Infos dazu: https://www.wingsx.at/

Viele Grüße aus Wallern und noch einen schönen Sonntagabend!

Christoph

In het Nederlands

Hoi Erika en Frans,

Ik kan niet zeggen waarom het niet werkt. Ik vermoed dat het aan een aantal Windows-instellingen of de firewall ligt.
Het kan ook komen door de ontbrekende LAN-verbinding, maar dat is op afstand niet te achterhalen.

Ik raad je ten zeerste aan om over te stappen op Wings X (de opvolger van Wings 7), aangezien deze problemen daar helemaal niet meer bestaan ​​omdat er geen dongel meer is.

Je vindt alle informatie hier: https://www.wingsx.at/

Met vriendelijke groet vanuit Wallern en een fijne zondagavond!

Christoph

Plaats reactie