starten in volledig scherm vertoont kuren

Plaats reactie
peter stops
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 22:45

starten in volledig scherm vertoont kuren

Bericht door peter stops » wo 10 sep 2014, 22:43

Beste mensen,
het volgende probleem treedt op aan het begin van een presentatie (plotseling!)
ik wilde een presentatie starten en ging naar presentatie, in venster starten , enter en de presentatie liep zonder problemen. Maar toen ik in plaats van "in venster starten" op de knop "starten op volledig scherm" bleven plotseling de onderste balk en de bovenste balken zichtbaar. De regel met aan het begin bestand was voor de helft zichtbaar. ook werd niet gereageerd op het kruisje (sluiten) rechts bovenin.
Wat kan daar nu de oorzaak van zijn en hoe kan ik dit verhelpen. Bij andere, dus oudere presentaties kan ik gewoon op volledig scherm vertonen. Maar bij deze presentatie dus niet. Moet ik soms iets doen aan scherminstellingen? Of wat kan ik fout hebben gedaan?
Ik zie uit naar uw antwoord want ik vind dit toch wel heel vreemd. Zomaar, zonder een enkele aanwijzing.
met vriendelijke groeten
Peter Stops

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: starten in volledig scherm vertoont kuren

Bericht door Cuno Wegman » do 11 sep 2014, 20:53

Hallo Peter,

Mijn vermoeden is dat je bij de eigenschappen van het screen de optie "Zwarte achtergrond" hebt uitgeschakeld.
Die optie zorgt voor een zwarte laag tussen de inhoud van het beeldscherm en het screen. Als deze optie is uitgeschakeld, is het resultaat vooral goed te zien als de beeldverhouding van het screen niet gelijk is aan de beeldverhouding van het feitelijke beeldscherm: alleen dan blijft een deel van het beeldscherm onbedekt door het screen. En daar blijft dan de achtergrond (boven en onder, of links en rechts) zichtbaar.
AVé,
Cuno

peter stops
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 29 aug 2014, 22:45

Re: starten in volledig scherm vertoont kuren

Bericht door peter stops » do 11 sep 2014, 23:55

Beste Cuno,

heel hartelijk dank voor je snelle reactie. Het klopte inderdaad. Hoe ik ooit ( en waarom) het vinkje heb weggehaald is mij een raadsel. het zal wel een vorm van geestelijke afwezigheid geweest zijn. In ieder geval nogmaals heel hartelijk dank

Peter stops

Plaats reactie