Wings 5.6 en 5.8 crasht

Plaats reactie
Henk de Haas
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 21:07

Wings 5.6 en 5.8 crasht

Bericht door Henk de Haas » za 18 okt 2014, 22:11

Kortgeleden van Wings 5.0 naar Wings 5.6 overgeschakeld. Dit crashte bij inladen van grotere bestanden in de Mediapool. Ook grafische bestanden maken heeft een crash tot gevolg. Vervolgens 5.8 geinstalleerd, het inladen gaf geen problemen meer, maar grafische bestanden maken en wissen heeft elke keer een crash tot gevolg. Gebruik steeds de laatste updates van het O.S. 64 bits Windows 7 Ultimate en de laatste drivers.

Ook bij mij stond de synchronisatiemodus bij uitvoer op "Mulihead". Veranderd in "normlale sync-modus Windows 7" .Wat betekent het getal (keuze 1-9) hierachter?

Gaarne een reactie hierop.

met vriendelijke groeten,
Henk de Haas

Henk de Haas
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 21:07

Re: Wings 5.6 en 5.8 crasht

Bericht door Henk de Haas » za 08 nov 2014, 21:14

Nu WP5.8 op de Website van J.R. staat deze gedownload en opnieuw (na 2 vorige installaties vanuit Oostenrijk) geinstalleerd. Gevolg de crash is voorbij.

Henk nog bedankt voor het meekijken.

Henk de Haas

Gebruikersavatar
Robert_Bleekrode
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 16:01
Contacteer:

Re: Wings 5.6 en 5.8 crasht

Bericht door Robert_Bleekrode » ma 01 dec 2014, 12:39

Ik heb problemen met 5.8. Het klikken in de tijdlijn heeft direct tot gevolg dat het scherm wordt geblindeerd met licht en donker grijze vlakken.
Daarna werkt Wings niet meer. ik heb 5.8 verwijderd en 5.6 weer geladen. Die versie geeft geen probleem.
Graag advies hoe ik 5.8 aan de paraat kan krijgen.
Groeten,
Robert

Henk van der Vleuten

Re: Wings 5.6 en 5.8 crasht

Bericht door Henk van der Vleuten » wo 03 dec 2014, 10:26

Robert en Henk,

Sinds ik mijn Wacom tablet afkoppel tijdens het werken in Wings Platinum (5.8) kan ik er vrijwel probleemloos mee werken. Aangekoppeld zijn die er zoals beschreven.
Maar dat probleem is bekend in Wallern en er wordt aan een oplossing gewerkt, hoewel het eigenlijk een Windows probleem is zoals je weet. En een krachtige geruchtenstroom uit Oostenrijk verwijst naar 5.9, die naar verwachting volgende week gaat verschijnen. En die zelfde informatie fluistert dat Christoph hard gewerkt heeft aan een work-around om de Windows problematiek in 2 voor ons belangrijke dll's in Windows te omzeilen.
En naar verwachting zal diezelfde upgrade zoals gewoonlijk wel weer enkele nieuwe dingetjes brengen. Kortom, nog even geduld en dan ....

Henk

[... hopelijk: dank u sinterklaaasje!]

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Wings 5.6 en 5.8 crasht

Bericht door Cuno Wegman » do 04 dec 2014, 09:51

Hallo Robert en Henk,

WP 5.9 is er. Dus jullie kunnen kijken of de problemen daarmee opgelost zijn.
(http://hdav.org/de/service/download/)
AVé,
Cuno

Henk van der Vleuten

Re: Wings 5.6 en 5.8 crasht

Bericht door Henk van der Vleuten » do 04 dec 2014, 18:22

Vanmorgen direct 5.9 gedownload en geïnstalleerd. Daarna allereerst in de help gekeken naar wat er nieuw en gewijzigd is. Niets wees er op dat aan ons probleem iets gedaan zou zijn, dus het Wacom tablet aangesloten en in een actuele show flink wat wijzigingen aangebracht (zonder iets op te slaan uiteraard). Dat ging allemaal perfect en dus lijkt het probleem wel degelijk aangepakt. Mogelijk dat Christoph Hilger en zijn collegae niet alles aan Dieter Hartmann hebben gemeld en dus zou niet alles wat gewijzigd is aan de help zijn toegevoegd. Afwachten en verder testen dus. Vanmiddag had ik andere bezigheden, maar vanavond en morgen heb ik nog wel wat aan enkele shows te verhapstukken, alsook exe's te maken. De test wordt dus vervolgd.

Henk

Beloofd vervolg dd. 5-12:
Vandaag van vier 5.8 shows na enige bewerking in 5.9 ook exe's gemaakt en dat ging zonder enig probleem, terwijl het Wacomtablet gewoon aangesloten bleef. Het eerdere probleem lijkt dus inderdaad opgelost te zijn, in ieder geval bij mij. Mochten anderen nog wel dit soort probleem ontmoeten, dan gaarne bericht.

Henk

Gebruikersavatar
Robert_Bleekrode
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 16:01
Contacteer:

Re: Wings 5.6 en 5.8 crasht

Bericht door Robert_Bleekrode » di 16 dec 2014, 15:39

Versie 5.9.0 lijkt bij mij goed te werken.
Zelfs met mijn Wacom aangesloten :D
Groeten,
Robert

Plaats reactie