wijzigen 2:3 in 16:9 / 2 foto's naast elkaar

Plaats reactie
Ria Hoogerhuis
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 04 nov 2013, 19:59

wijzigen 2:3 in 16:9 / 2 foto's naast elkaar

Bericht door Ria Hoogerhuis » wo 06 nov 2013, 22:02

Beste Cuno en anderen,

ik ben een " beginner " met Wings 5 en ben bezig met heel klein serietje. Ik wil graag m'n foto's , die in afbeeldingen staan, wijzigen van 2: 3 naar 16: 9. Hoe moet ik dat doen ?

En, ik wil 2 staande foto's, beeldvullend naast elkaar zetten, maar ook dat lukt me nu niet.

alvast bedankt voor je reactie,

een groet van
Ria Hoogerhuis

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 695
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: wijzigen 2:3 in 16:9 / 2 foto's naast elkaar

Bericht door Cuno Wegman » wo 06 nov 2013, 22:48

Hallo Ria,

Om met een afbeelding met een beeldverhouding van 3:2 een scherm van 16:9 geheel te vullen, moet de afbeelding ingezoomd worden. Daarbj valt uiteraard aan onder- en/of bovenzijde een stukje van de afbeelding weg (er wordt een uitsnede uit de afbeelding getoond). Het inzoomen doe je met "in-screen-editing". Dit staat uiteraard in de (Duitse of Engelse) helptekst beschreven.
Op de website http://www.hdav.nl staat dit ook uitgelegd in een video-instructie, in het Nederlands!
Onderdeel Wings Platinum, Instructievideo's, video 3.1.

Voor het tonen van twee staande foto's naast elkaar geldt eigenljk hetzelfde: met de in-screen-editing kunnen beide foto's vanuit het midden iets naar de zijkant verplaatst worden, en tot een (half)beeldvullende omvang ingezoomd worden.

Voor de volledigheid: je hoeft de foto's zelf niet vooraf aan te passen aan de verhouding 16:9. Dat doet Wings Platinum voor je, door alleen die delen te tonen die jij wilt laten zien.
AVé,
Cuno

Plaats reactie