Vertraging van video in volledig scherm mode

Plaats reactie
Herman Benning

Vertraging van video in volledig scherm mode

Bericht door Herman Benning » zo 12 apr 2015, 18:09

Bij een 4K video (3840x2160 25fps) verandert de sync tussen audio en video wanneer overgeschakeld wordt van de mode "in venster starten" naar de mode "starten op volledig scherm" (of F5 en Esc indrukken).
De correct ingestelde synchronisatie tussen audio en video gaat verloren. Het videobestand wordt aanzienlijk vertraagd weergegeven. (ongeveer met een factor 2)
Dit is alleen merkbaar tijdens afspelen. De tijdlijn cursor verschuiven schakelt direct terug naar de "in venster starten mode"
In een gemaakte exe (die automatisch naar volledig scherm gaat) gaat de synchronisatie ook verloren.
Het geeft de indruk dat in de "volledig scherm mode" de video met halve snelheid loopt.
Wat is hier aan te doen?

Henk van der Vleuten

Re: Vertraging van video in volledig scherm mode

Bericht door Henk van der Vleuten » di 14 apr 2015, 09:59

Beste Herman,

Je schrijft o.a. over de gemaakte exe, maar is je computer wel ingericht voor UHD. Volgens van AV Stumpfl ontvangen informatie heeft je computer daarvoor wel een grafische kaart nodig van het type nVidea GTX980.
De nog iets betere AMD R9... is nog niet of nauwelijks beschikbaar.
Ook is voor de video een zeer krachtige processor nodig van het type i7, bijv. 5930K. Alhoewel je reprate slechts 25 Hz is wijst je beschrijving toch in de richting van tekortkomingen in deze.
Ik heb sinds anderhalve maand zo'n 'machien' en als je wilt is die voor een proef wel even beschikbaar.
Ik heb er een 4k timelapse op gedraaid die overigens wel neergeschaald werd bij ontstentenis van een UHD monitor of TV. Of dat van invloed is op de throughput van de graka weet ik niet.

Henk

Herman Benning

Re: Vertraging van video in volledig scherm mode

Bericht door Herman Benning » di 14 apr 2015, 13:40

Beste Henk

Bedankt voor je reactie.
Ik had wel iets verwacht in die richting, maar wees gerust:
ik heb Intel I7 Haswell met 16 GB RAM en de genoemde Geforce videokaart met 4 GB
Stumpfl claimt wel dat Wings Platinum 5 nu geschikt is voor XAVC-S 4K van Sony maar dat is rijkelijk overdreven.
Als met genoemde computer configuratie de synchronisatie niet goed verloopt in de presentatiemode dan kun je moeilijk volhouden
dat Wings Platinum 5 geschikt is voor XAVC-4K!
Ik hoop dat Stumpfl dit item serieus neemt en er wat aan doet en mij niet laat zitten met een nu waardeloze investering van enkel duizenden euro's
zonder dat het een goed 4K video weergave mogelijk maakt in Wings.
Hartelijke groet

Herman

Herman Benning

Re: Vertraging van video in volledig scherm mode

Bericht door Herman Benning » do 16 apr 2015, 16:30

De importeur in Nederland (onze alom bekende Jan Roeleveld) heeft zich persoonlijk ingezet om dit voor ons bedreigende probleem aan te pakken.
En met een uitstekend resultaat! De oplossing is even simpel als effectief!
GEBRUIK GEEN INTERMEDIATE VIDEO BESTANDEN !
Zo blijkt maar weer dat Stumpfl een uitstekende aftersales service geeft.
Onze spontane reactie op de standaard opmerking (niet van Stumpfl): "er is een snelle computer nodig" is ons wat in het verkeerde keelgat geschoten.
Onze excuses hiervoor.
Wings Platinum 5.3 en hoger werkt prima met XAVC mits je maar geen intermediate bestanden aanmaakt.
Het is maar een weet! Doe er uw voordeel mee.

SONIMAGE
Greetje en Herman Benning

Plaats reactie