verdwenen bestanden van de medapool

Plaats reactie
rolf de ruiter
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 nov 2014, 22:08

verdwenen bestanden van de medapool

Bericht door rolf de ruiter » zo 19 apr 2015, 22:42

dag allemaal,
ik heb een nieuwe map gemaakt met daarin, dacht ik alle bestanden, die voor de show nodig zijn.
Nu opent wings 5 iedere keer het programma met de opmerking, dat er 5 bestanden missen en of ze gezocht moeten worden.
Hoe kan ik bepalen welke bestanden missen en waar ze staan, zodat ik ze in de goede map kan zetten.

met vriendelijke groet,
Rolf de Ruiter

Henk van der Vleuten

Re: verdwenen bestanden van de medapool

Bericht door Henk van der Vleuten » ma 20 apr 2015, 11:39

Hallo Rolf,

Zie je de missende bestanden dan niet in de mediapool onder Afbeeldingen enz. dan niet de namen met een rood kruis er voor?
Zoja dan zijn die toch in Windows op te zoeken.
Zonee dan is het de vraag of je die bestanden wel nodig hebt. Het komt n.l. voor dat je bestanden verwijdert en die projectstatus niet opslaat. Bijv. omdat je de show in een andere map wilt plaatsen. Het projectbestand van je show geeft dan later aan dat die bestanden niet gevonden worden. Allen je eigen geheugen biedt dan uitkomst.

Henk

rolf de ruiter
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 nov 2014, 22:08

Re: verdwenen bestanden van de medapool

Bericht door rolf de ruiter » ma 20 apr 2015, 12:15

dank je Henk,

Ik heb alles nog weer nagekeken en volgens mij zijn alle bestanden in de aparte map opgenomen.
Toch vraagt Wings iedere keer weer naar de bestanden, die missen. Ik laat ze dan opzoeken, sla ze op,
maar de volgende keer dat ik de serie weer tevoorschijn haal vraagt wings weer hetzelfde. Volgens mij klopt dat niet.
maar ik kan in ieder geval weer verder.
Bedankt.

groet,
Rolf

Henk van der Vleuten

Re: verdwenen bestanden van de medapool

Bericht door Henk van der Vleuten » ma 20 apr 2015, 13:13

Rolf,

Tja dat herken ik, maar wat was de oorzaak ook weer ???
Heb je in ieder geval ook gekeken of er in een van de andere mappen van de mediapool misschien nog iets aangeduid staat wat niet (meer) nodig is?
Heb je ook het menupunt: Mediapool->Het volgende ontbrekende bestand aanwijzen geprobeerd?
Als je overtuigd bent dat alle benodigde bestanden aanwezig zijn, klik je op het menupunt: Mediapool->Ongebruikte objecten verwijderen, daarna op het disksymbool onder Mediapool en dan Opslaan.
Volgens mij moet dan alles OK zijn.
Succes,

Henk

rolf de ruiter
Berichten: 23
Lid geworden op: za 29 nov 2014, 22:08

Re: verdwenen bestanden van de medapool

Bericht door rolf de ruiter » ma 20 apr 2015, 21:34

dank je Henk,

ik ben al jaren met het programma bezig en iedere keer leer ik weer wat. Nu ook weer; dat rode kruis was mij ook onbekend. Nu verholpen.
Ik kan weer verder, dank je wel



groet,
Rolf.

Plaats reactie