Flikkeringen

Plaats reactie
Antoon Van Loon
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 18:33

Flikkeringen

Bericht door Antoon Van Loon » za 16 mei 2015, 11:57

Wanneer ik een pano over mijn beeld beweeg krijg ik flikkeringen in het beeld.
Hoe komt dit en hoe gaat dit weg.

Remy Van Looveren
Berichten: 47
Lid geworden op: do 24 okt 2013, 16:44

Re: Flikkeringen

Bericht door Remy Van Looveren » wo 27 mei 2015, 13:09

Antoon,

Vermits het lang :D duurt vooraleer er één van de echte experten reageert, al een kleine tip van mijnentwege.
Misschien gaat je pan te snel ? T.t.z.: je object is niet lang genoeg. Probeer al eens, indien het mogelijk is binnen je project natuurlijk, de standtijd ervan behoorlijk te vergroten. Als deze truc het probleem oplost, ben je klaar.
Als dit het probleem niet oplost is je bestand misschien veeeeeeeeel te groot. Verkleinen (in photoshop bijvoorbeeld) en opnieuw uittesten. Ook opnieuw proberen met mijn eerste tip.
De 'meest dramatische reden' zou natuurlijk kunnen zijn dat je grafische kaart niet krachtig genoeg is.
Succes
Remy

Etienne van Haute Stef
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 17 nov 2013, 19:05

Re: Flikkeringen

Bericht door Etienne van Haute Stef » do 28 mei 2015, 13:00

Antoon,

Is het flikkeren in de gedetailleerde delen van het beeld, zoals struikgewas? Dit komt bij mij ook regelmatig voor. Moderne camera's leveren zulke scherpe beelden en als men ze dan nog gaat verscherpen kunnen zulke verschijnselen voorkomen. Het is het meeste waarneembaar bij langzame bewegingen. Verscherpen van het originele beeld is nooit aan te raden.

Mijn oplossing, op het moment van beweging een fractie vervagen (zeer weinig), vermits er beweging is zal men dit niet bemerken.

Groeten,

Stef

Plaats reactie