Enable / display effects

Plaats reactie
Chris Karman
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:45

Enable / display effects

Bericht door Chris Karman » zo 31 mei 2015, 13:01

Hallo allen,

Er staan 63 foto's in m'n tijdlijn. Deze wil ik allemaal tegelijkertijd in de stand Enable / display effects zetten, is dat mogelijk, en zo ja - je dacht het al- hoe??

Bij voorbaat dank,

Chris Karman

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Enable / display effects

Bericht door Cuno Wegman » zo 31 mei 2015, 13:33

Hallo Chris,

Ik ga ervan uit dat het jouw bedoeling is om daarmee hetzelfde effect op alle afbeeldingen toe te passen. Want als je elke afbeelding een eigen effect wilt geven, levert het antwoord op jouw vraag geen echte versnelling.

Hetgeen jij wilt is zeker mogelijk en eenvoudig uit te voeren: je kunt effecten kopiëren en plakken via het kembord of de mediapool!

Stappenplan via klembord:
- selecteer alle afbeeldingen waarvoor je het effect wilt inschakelen;
- klik op een van de afbeeldingen met de rechter muisknop en kies Effecten activeren/tonen;
- stel de gewenste effecten in;
- klik, onderaan in de lijst met effecten, op het woord Klembord;
- klik dan op het kopieersymbool dat in deze regel verschijnt (de twee velletjes papier die elkaar overlappen);
- als alleen het kopieersymbool getoond wordt (en de eerste keer zal dat het geval zijn), klik dan nu nog een keer op het woord Klembord;
- klik dan in dezelfde op het plaksymbool (klembord met groene pijl naar rechts);
- als meerdere afbeeldingen/objecten geselecteerd zijn (en dat zal bij jou het geval zijn) zal de vraag verschijnen of het effect op alle geselecteerde objecten moet worden toegepast. Klik op Ja en klaar is Chris!
AVé,
Cuno

Chris Karman
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:45

Re: Enable / display effects

Bericht door Chris Karman » zo 31 mei 2015, 16:59

Beste Cuno,

Het is toch steeds weer een wonder. Zoals alle goede programma's kan WP alles wat je maar zou willen. En dan heb ik nog niet eens versie 5.0.... en slechts Advance.
En wat minstens net zo wonderlijk is: er zijn mensen in de GG die alles wat kan ook weten..... een wingswonder dus.

Hartelijk dank,
Chris

Chris Karman
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:45

Re: Enable / display effects

Bericht door Chris Karman » vr 05 jun 2015, 22:04

Hallo Cuno,

Kom toch nog even terug op het roemen van WP. Wanneer ik nu, volgens jouw advies, enkele foto's kies en met de rechter muisknop kies voor Enable / display effects, dan wordt bij mij nu slechts één van de foto's ingeschakeld.... Doe ik wat fout of is het een foutje (zoals ik hetzelfde ook wel eens heb wanneer ik een serie foto's wil kiezen en ik dat twee keer moet doen omdat de eerste keer enkelen worden overgeslagen). Begrijp nu ook waarom ik er in het begin niet uitkwam.... want jouw advies was eigenlijk logisch.
Trouwens, kan je dat inschakelen ook weer uitschakelen?

Vast dank voor je reactie,
Chris Karman

P.S.: Ben een paar series aan het maken voor een optreden van een koor in de Domkerk in het kader van de Grand Départ; ja, in Utrecht.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Enable / display effects

Bericht door Cuno Wegman » zo 07 jun 2015, 13:46

Hallo Chris,
Chris Karman schreef:Kom toch nog even terug op het roemen van WP. Wanneer ik nu, volgens jouw advies, enkele foto's kies en met de rechter muisknop kies voor Enable / display effects, dan wordt bij mij nu slechts één van de foto's ingeschakeld....
Klopt helemaal
Chris Karman schreef:Doe ik wat fout
Niet echt fout, maar je bent dan ook nog niet klaar.
Je hebt op dit punt nog niet verder gekomen dan de regel "- stel de gewenste effecten in;".
De stappen daarna zorgen voor het overnemen van deze instellingen op de andere geselecteerde afbeeldingen.
Chris Karman schreef:Trouwens, kan je dat inschakelen ook weer uitschakelen?
Dezelfde handelingen, maar dan bij de eerste afbeelding de effecten uitschakelen en dat resultaat kopiëren en plakken...

Succes.

P.S.: Ai, dan werk ik indirect mee aan de verspreiding van de waanzin (rond) een Franse ziekte naar Nederland... :roll:
AVé,
Cuno

Chris Karman
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 21:45

Re: Enable / display effects

Bericht door Chris Karman » ma 08 jun 2015, 12:26

Hallo Cuno,

Wederom bedankt voor je reactie. Maar (je voelt de bui al hangen!) het gaat nog niet zoals mag worden verwacht.
Ik heb alle handelingen secuur meerdere malen uitgevoerd: enkele foto's geselecteerd; op een van die foto's de rechter muisknop ingedrukt en voor in-uitschakelen effecten gekozen (alleen bij die foto verschijnt Fx0).
Daarna naar effecten en gekozen voor Frame. Naar Clipboard en op de twee velletjes gedrukt; er gebeurd niks. Nogmaals op het woord Clipboard geklikt en er gebeurd wederom niks. resultaat: alleen de foto waarop ik in-uitschakelen heb gedaan heeft een kader, de anderen die gemerkt zijn: niets van dat al.... verwarring dus. Wanneer ik daarna alles deselecteer en weer enkele foto's selecteer en effecten inschakel, dan is er bij Klembord een groen pijltje. En dán werkt alles naar jouw tekst en komt de klantvriendelijke vraag Wat wil je Karman?

Het lijkt er m.i. op dat je eerst één keer in dit geval een effect moet aanbrengen en dat daarna jouw procedure perfect werkt.

Wat ik vreemd vind in de procedure is dat wanneer ik één foto klik en de effecten inschakel, dan verschijnt direct daar het bijbehorende Fx0 onder de foto. Wanneer ik meerdere foto's kies en doe datzelfde (in- uitschakelen) dan gebeurd er niets in de overige foto's. Gebruikelijk zou m.i. zijn dat dan alle foto's zo'n merkje krijgen: zij zijn bereid om een effect te ontvangen. Net zoals dat bij die ene foto gebeurde. Natuurlijk, als ik ze dan weer allemaal van een effect wil voorzien dan moet ik ze weer allen selecteren of geselecteerd laten. Ook als ik alle effecten verwijder, dan blijft (!) bij alle foto's Fx0 staan.

Dit zijn mijn bevindingen. (Wat een gedoe hè?! ;-)

Vriendelijke groet,
Chris Karman

Plaats reactie