Wings4

Plaats reactie
Ria Hoogerhuis
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 04 nov 2013, 19:59

Wings4

Bericht door Ria Hoogerhuis » di 28 jul 2015, 15:29

Beste mensen,

ga eindelijk weer "beginnen" met een showtje met Wings Platinum 5. Ik heb een paar showtjes gemaakt in wings 4. Het icoon van 4 is verdwenen van mijn bureaublad. Heb de showtjes als exe-bestand op een stickie staan, ik kan ze dus nog wel via het stickie bekijken, maar niet via WP4. Wat is er fout gegaan en kan ik dat herstellen ?
groetjes
Ria

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Wings4

Bericht door Cuno Wegman » di 28 jul 2015, 23:27

Hallo Ria,

Bij het installeren van een programma, zoals WP, komt de snelkoppeling (het icoon) meestal op twee plaatsen te staan:
- op het bureablad;
- in het menu Start.
Blijkbaar is bij jou de eerste van deze twee verdwenen. De tweede verdwijnt niet zo snel.
Je kunt dan WP 4 weer starten (onder Windows 7) via Start - Alle programma's - AV Stumpfl - Wings Platinum
In dat lijstje staan alle geïnstalleerde versies van Wings Platinum.

Je kunt de koppelingen in dit menu desgewenst ook weer kopiëren naar het bureaublad (slepen met de rechter muisknop ingedrukt).
Een andere manier om de iconen weer op het bureaublad te krijgen is het opnieuw installeren van het programma. Maar als je WP4 installeert nadat WP5 is geïnstalleerd, dan moet je WP5 daarna ook weer installeren.

Je kunt een show die je gemaakt hebt met WP4 ook openen en daarna weergeven en/of bewerken met WP5.
Belangrijk is dan wel dat je weet waar je de shows op de harde schijf hebt opgeslagen.

Als je tussen het gebruik van WP4 en nu Windows opnieuw op de computer geïnstalleerd is, of je ben in de tussentijd van computer gewisseld, dan is het natuurlijk logisch dat WP4 er niet meer op staat: die moet dan ook opnieuw geïnstalleerd worden.

Ik kan niet vaststellen wat er "fout gegaan" is, maar hopelijk kun je het met bovenstaande punten wel (voldoende) herstellen.
AVé,
Cuno

Ria Hoogerhuis
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 04 nov 2013, 19:59

Re: Wings4

Bericht door Ria Hoogerhuis » wo 29 jul 2015, 15:14

Cuno bedankt voor je antwoorden. Door je antwoord ben ik mijn pc gaan doorlopen. Op 13-04-2014 is mijn computer nagekeken, omdat hij storing gaf bij het vertonen van een show. Vele bestanden zijn op die datum weer geïnstalleerd. Daarbij zal dan WP4 zijn vervallen, omdat WP5 er al op stond. Maar ik ontdek wel, dat ik, voordat ik de cursus van Remy volgde , een puinhoop gemaakt heb van het bewaren van de bestanden. Als ik jouw instructies volg dan staat er onder het kopje Wings Platinum: Wings Platinum 5 Basic - Wings Platinum 5 Demo en Wings Platinum 5. Ik ging verder kijken en ontdekte onder Documenten 2 mappen , 1 met AV Stumpfl en 1 met Wings Platinum Projects. Onder AV Stumpfl staat: Tools - Wings 5 - Wings Platinum 4 : bestanden bijna leeg of niet te openen; onder de map Wings Platinum Projects staan diverse mappen - gevuld en leeg.Een showtje dat in wp4 is gemaakt en is opgeslagen als exe kan ik wel afspelen op de pc.
Of het zin heeft om wp5 er af te halen, 4 erop te zetten en dan weer 5 weet ik nu niet meer. Wellicht moet ik de showtjes gemaakt in 4 maar vergeten of over maken in 5. Ik zou wel de puinhoop willen rechtzetten, maar of ik dan zomaar een en ander kan verwijderen, weet ik nu ook niet meer. brbrbrr - groetjes Ria

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Wings4

Bericht door Jan Roeleveld » do 30 jul 2015, 11:11

Ria,

Als je op je PC nog wel de naamvandeserie.wp4 bestanden hebt staan (de programmafiles) dan kun je die gewoon openen in Wings Platinum 5.
Maar dan moeten ook alle ingrediënten (foto's video's, muziek) nog ergens aanwezig zijn.
Succes..!

Groeten,

Jan

Plaats reactie