2 tijdlijnen

Plaats reactie
Fons Rouwhorst
Berichten: 45
Lid geworden op: di 06 mei 2014, 11:22

2 tijdlijnen

Bericht door Fons Rouwhorst » ma 10 aug 2015, 16:45

Ik zie bij het filmpje van "Wings Platium 5 Video 5.9 Contrast, Helderheid en Kleurcorrectie van video", 2 tijdlijnen in het voorbeeld scherm. Lijkt mij zeer handig. Hoe krijg je 2 tijdlijnen te zien in het voorbeeldscherm ? Hoor graag. gr Fons

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 695
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: 2 tijdlijnen

Bericht door Cuno Wegman » ma 10 aug 2015, 22:23

Hallo Fons,

In die instructievideo worden geen twee tijdlijnen getoond.
Het is gewoon twee keer hetzelfde videobestand, waarbij elke video een helft van het totale beeld vult.
Op de ene video worden de effecten toegepast, op de andere niet, ter vergelijking.
AVé,
Cuno

Henk van der Vleuten

Re: 2 tijdlijnen

Bericht door Henk van der Vleuten » di 11 aug 2015, 10:42

Hallo Fons,

Hoewel Cuno gelijk had in zijn reactie, geeft ie geen antwoord op jouw vraag. Wel een tweede tijdlijn maak je gewoon in de mediapool. Selecteer Tijdlijnen en klik rechts in het vak er naast. Daar kun je (een) nieuwe tijdlijn(en) toevoegen mits je minimaal een Advanced licentie hebt. Een tijdlijn is in Wings Platinum ook gewoon een ''object''.
Bij grote projecten kun je bijvoorbeeld verschillende onderdelen al vast in verschillende tijdlijnen opbouwen om ze in een latere fase in tijdlijn 1 weer samen te bouwen met kopiëren en plakken. In een ander geval kun je bijvoorbeeld een korte repeterende trailer in tijdlijn 2 starten vanuit het begin van tijdlijn 1 (hoofdprogramma), die loopt in de tijd dat het publiek de zaal binnenkomt.
Uiteraard zijn er meer toepassingen maar bedenk daarbij wel dat het springen van de ene tijdlijn naar een andere enige variabele (Windows) tijd kost, die het afspelen van je show niet mag hinderen.
Succes.

Henk

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 695
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: 2 tijdlijnen

Bericht door Cuno Wegman » di 11 aug 2015, 16:09

Hallo Henk, Fons,

Als Henk de vraag zo interpreteert en beantwoordt, dan wil ik nog als aanvulling meegeven: het is niet mogelijk om twee tijdlijnen gelijktijdig te vertonen: er is altijd slechts één tijdlijn actief.

De situatie zoals die in de instructievideo wordt getoond, is alleen mogelijk met twee synchroonlopende beeldobjecten binnen dezelfde tijdlijn, en binnen hetzelfde screen.
AVé,
Cuno

Henk van der Vleuten

Re: 2 tijdlijnen

Bericht door Henk van der Vleuten » di 11 aug 2015, 17:36

Hallo Fons (en Cuno),

Nee inderdaad 2 tijdlijnen tegelijk dat gaat in Wings Platinum niet , dat had ik er wel bij mogen schrijven (gelukkig wel op onze draaiende aardbol). Maar ik wilde Fons gewoon triggeren op het feit dat het werken met meer dan 1 tijdlijn in Wings Platinum wel hele leuke perspectieven biedt. Zoveel dat ik het niet kon laten enigszins naast de oorspronkelijke vraag van Fons te antwoorden.

Henk

Remy Van Looveren
Berichten: 47
Lid geworden op: do 24 okt 2013, 16:44

Re: 2 tijdlijnen

Bericht door Remy Van Looveren » wo 12 aug 2015, 12:39

In alle bescheidenheid en met enige schroom naar onze twee schitterende raadgevers wil ik me toch eventjes mengen ;) in het gesprek omtrent de verschillende tijdlijnen.

Vanzelfsprekend heeft Cuno gelijk dat in het voorbeeldfilmpje (Instructievideo 5.9) geen twee tijdlijnen gebruikt worden en dat er steeds maar één tijdlijn actief is.
Even vanzelfsprekend heeft Henk gelijk als ie zegt dat je in WP meerdere tijdlijnen kán gebruiken. Gelukkig maar. Voor (sommige) complexe shows is dat haast een 'must'. Henk reikt ook aan hoe je dat kan doen en wat enkele mogelijkheden zijn...

Om volledig te zijn, toch eventjes dit aanreiken.
Je kan in je programmeeroppervlak wél twee, of zelfs meer, verschillende tijdlijnen (uit dezelfde show!) tegelijk ter beschikking hebben.
Die verschillende tijdlijnen kunnen dan onafhankelijk van mekaar bewerkt en ja zelfs vertoond worden.
Als je meerdere tijdlijnen gecreëerd hebt klik je met de rechtermuisknop op één van de tabbladen in je werkoppervlak. Je krijgt dan de keuze uit volgend submenuutje : nieuwe horizontale groep, nieuwe verticale groep /annuleren.
Als je dan of horizontaal of verticaal kiest wordt je programmeeroppervlak ofwel horizontaal ofwel verticaal opgedeeld.
Het knippen en plakken wat Henk aanhaalde wordt hierdoor veel eenvoudiger...
Voor alle duidelijkheid : je kan die twee tijdlijnen niet tegelijk laten lopen en beeld doen genereren op het 'screen'.
F5 werkt telkens (apart) wel.

Misschien moet ik daar eens een instructievideootje over maken...

Remy

Fons Rouwhorst
Berichten: 45
Lid geworden op: di 06 mei 2014, 11:22

Re: 2 tijdlijnen

Bericht door Fons Rouwhorst » wo 12 aug 2015, 22:22

Bedankt Cuno, Henk en Remy voor jullie interessante en deskundige opmerkingen.
Ik zie uit naar het instructievideootje van Remy.
Hartelijke groet.

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: 2 tijdlijnen

Bericht door Jan Roeleveld » ma 31 aug 2015, 14:53

Heren,

Volgens mij maakt dit (en nog véél meer) onderdeel uit van de zéér instructieve Advanced cursus die Remy geeft in het aankomend najaar... :roll:
http://www.hdav.nl/wings-platinum/cursussen
Succes..!

Groeten,

Jan

Plaats reactie