Krijg triggers niet werkend

Plaats reactie
Tom van Hell
Berichten: 49
Lid geworden op: za 16 apr 2016, 08:00

Krijg triggers niet werkend

Bericht door Tom van Hell » za 29 okt 2016, 21:37

Hallo
Van de week geupgrade naar Advanced.
Nu wil ik een Trigger uitvoeren naar een andere tijdlijn niet binnen een exe bestand maar gewoon vanuit Wings.
Als ik zo de functiemogelijkheden lees zie ik hiervoor geen beperking bij Advanced.
Waar kan ik precieze uitleg vinden voor het programmeren van deze functie.

Ik wil namelijk een video op een 2e tijdlijn zetten en met triggers heen en weer springen aan het begin en eind van de video.
Ik zie dat ik dat handmatig ook wel kan maar gezien de programmamogelijkheden die ik te zien krijg neem ik ook aan dat ze bruikbaar zijn.
Met een pdf handleiding van Platnium 3 die ik nog online vond kom ik er in ieder geval niet uit.

mvg Tom

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: Krijg triggers niet werkend

Bericht door piet bakker » za 29 okt 2016, 23:09

Beste Tom,

Triggers moeten wel weten naar welke tijdlijn ze moeten springen, in de mediapool tweemaal op de betreffende tijdlijn klikken en bij remote index het nummer ingeven van de tijdlijn. bij triggers nummer tijdlijn en nummer positiemarker ingeven b.v. bij mij springt het als jolige kleuters, echter alleen vanuit de tijdlijn helaas.

Succes

Piet bakker.

Tom van Hell
Berichten: 49
Lid geworden op: za 16 apr 2016, 08:00

Re: Krijg triggers niet werkend

Bericht door Tom van Hell » ma 31 okt 2016, 11:39

Dankjewel Piet

Dat had ik over het hoofd gezien de remote index bij de tijdlijn opgeven in de mediapool.
werkt super in een proef project met beelden
Maar nu wil ik toepassen in het eigenlijke project maar bakt Wings er een rommeltje van met een video.
Begint zomaar ergens willekeurig op de tijdlijn te spelen van de verkeerde tijdlijn.
Maakt nu al paar keer foutrapport aan die heb ik dan verzonden.

Dus uiteindelijk heb ik het nog niet goed werkend zoals het mi zou moeten

Groeten
Tom

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: Krijg triggers niet werkend

Bericht door piet bakker » ma 31 okt 2016, 12:46

Tom,

Dit is al eens ter sprake geweest, ik begrijp daaruit dat je een module dient aan te schaffen die triggers ondersteund in een exe of anderzijds. Zo'n module zou ca. €2400 moeten kosten, dat zit er voor mij niet in. De oplossing is de Pc meenemen voor presentaties, ook dat is voor mij niet mogelijk.

Veel plezier met het uitzoeken van al de mogelijk- en onmogelijkheden met W.P

Prettige dag

Piet.

Tom van Hell
Berichten: 49
Lid geworden op: za 16 apr 2016, 08:00

Re: Krijg triggers niet werkend

Bericht door Tom van Hell » ma 31 okt 2016, 13:38

Lijkt nu te werken na 5 crashrapporten en een hoop zwoegen.
Heb de proef video opnieuw aan laten maken en de triggers opnieuw aangemaakt en nu lijk alles te werken.
Ik hoef niet te verwijzen naar exe buiten Wings dus dat heb ik niet nodig.
Krijg alleen een video voor in de pauze op kort moment voor presentie, dus daarom wil ik die zonder veel moeite op een 2e tijdlijn zetten.
Met sprongen zou het ook kunnen op dezelfde tijdlijn maar dit lijkt me handiger.

bedankt

Plaats reactie