Video wordt niet goed getoond

Plaats reactie
Gerrit Lodder
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 13:00

Video wordt niet goed getoond

Bericht door Gerrit Lodder » vr 13 dec 2013, 11:38

Bij het samenstellen van een groepsproductie voor een AV club, heb ik de beschikking over een aantal WP-projecten en afzonderlijke video's.
De video's zijn: mp4's en WMV's.
De mp4's geven geen problemen. Van de 2 WMV video's geeft er 1 een probleem. Na het binnenhalen in WP5 op de tijdlijn is het beeld helemaal samengedrukt tot een vertikale kolom. Daarna heb ik de video in WP4 binnengehaald en in de tijdlijn getrokken met als resultaat een goede weergave!
Daarna van deze versie in WP 4 een nieuwe video uitgegeven en toegepast in WP5. Het resultaat was goed.
WP 4 gaat goed met de video's om, WP5 geeft problemen. En waarom de ene wmv video wel goed wordt weergeven en de andere niet is mij niet duidelijk. Het zijn beide Windows media video 9 bestanden.

Gerrit

Henk Hageman
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 11:51

Re: Video wordt niet goed getoond

Bericht door Henk Hageman » za 14 dec 2013, 19:49

Het probleem lijkt enigszins op het probleem dat ik net op het forum heb gezet. Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad. Heb toen alle grafische bestanden weggedaan en opnieuw aangemaakt. Dat werkte voor bijna alle video's goed behalve de laatste, die wordt niet getoond. Ook niet als ik de video een spoor hoger, lager of op hetzelfde spoor sleep.
Nu ik dit opschrijf realiseer ik me dat het best eens aan de grafische bestanden zou kunnen liggen. Dus ga ik de grafische bestanden nogmaals helemaal opnieuw aanmaken wellicht zit daar het probleem. Zal het resultaat binnen een paar dagen melden.

Gerrit Lodder
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 13:00

Re: Video wordt niet goed getoond

Bericht door Gerrit Lodder » za 14 dec 2013, 20:50

Henk,

De grafische bestanden heb ik ook telkens gewist zonder resultaat.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 695
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Video wordt niet goed getoond

Bericht door Cuno Wegman » zo 15 dec 2013, 22:00

Hallo Gerrit,

WMV hoeft niet gelijk te zijn aan WMV.
Daarmee wil ik aangeven dat de naam eigenlijk niet zo heel veel zegt over wat er in zit: WMV is een verzamelbegrip voor een aantal varianten van codereringen van videobestanden.

Er zitten verschillen tussen WP4 en WP5. Voor de grootste kans op goed resultaat is het noodzakelijk om een recente versie van Quicktime te installeren, en eventueel te spelen met de instelling "Automatische codeckeuze door Windows toestaan" (te vinden onder Extra's - Opties - Globale opties - Algemeen).
AVé,
Cuno

Plaats reactie