Breedte afbeeldingen verschilt

Plaats reactie
Antoon Van Loon
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 18:33

Breedte afbeeldingen verschilt

Bericht door Antoon Van Loon » di 21 feb 2017, 10:06

Bij het opfrissen van een oudere reeks krijg ik een aardig verschijnsel.
Ik plaats een aantal nieuwe beelden in de tijdlijn die allemaal 1400x933 pixels zijn, zoals de andere. De beelden staan verticaal. 3 beelden van de nieuwe reeks, in totaal steken er 14 in de reeks, geven een breder formaat op de monitor. Bij controle buiten Wings zijn ze allemaal hetzelfde. In Wings zijn ze breder dan normaal. De hoogte verandert niet en dus zie je een uitgetrokken beeld in de breedte. De breedte van deze 3 dwarsliggers varieert ook. Ze zijn niet alle 3 even onjuist breed. Dus even dit euvel onder uw aandacht brengen voor ik begin te experimenteren.

Antoon Van Loon
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 18:33

Re: Breedte afbeeldingen verschilt

Bericht door Antoon Van Loon » vr 24 feb 2017, 11:48

Een kopie van de Png beelden gemaakt in mijn project.
Ik heb de kopies via Photoshop 'handelingen' laten controleren op de afmetingen : 1400x933 pixels.
Ik heb een kopie van het project zelf gemaakt.
In een aparte map onder de map foto's de kopiefoto's geplaatst. De gecontroleerde foto's in de tijdlijn één voor één veranderd.
Bij het afspelen onder F5 is er één foto veranderd naar de goede breedte. De andere twee niet. Bij wijze van controle deze twee foto's veranderd in een andere foto die wel de goede breedte heeft. Vastgesteld dat de foutieve breedte blijft bij beide foto's. De breedte van de twee foto's schijnt dus goed te zijn. alleen de weergave ervan in de tijdlijn niet. Ik heb dus in mijn map 4 Wings logo's staan. 2 gewoon en 2 back-ups.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Breedte afbeeldingen verschilt

Bericht door Cuno Wegman » vr 24 feb 2017, 21:43

Hallo Antoon,

Als beelden dezelfde maat hebben, en op dezelfde wijze in een show worden opgenomen, mogen er geen verschillen in de presentatiegrootte optreden.
In de mediapool kun je in de kolommen Breedte en Hoogte controleren of de afmetingen daadwerkelijk gelijk zijn: dat zijn de waarden die WP uit de afbeeldingen heeft gehaald.
Als de afmetingen daar juist zijn, maar in de presentatie vanuit de tijdlijn niet, stuur mij dan per mail het showbestand (hdavforum@stumpfl.nl), dan kan ik dat nader onderzoeken.
AVé,
Cuno

Antoon Van Loon
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 11 dec 2013, 18:33

Re: Breedte afbeeldingen verschilt

Bericht door Antoon Van Loon » zo 26 feb 2017, 10:35

Cuno,
de 3 foto's zijn terug gelijk van breedte. Ik heb de 3 onruststokers uit de reeks verwijderd. Ben dan van de originele terug naar de gebruikte afmeting gegaan en terug in de reeks geplaatst. Het euvel is dus verholpen. De wetenschap de oorzaak te kennen niet.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Breedte afbeeldingen verschilt

Bericht door Cuno Wegman » zo 26 feb 2017, 18:22

Hallo Antoon,

Ik heb een vermoeden, maar dat kan ik alleen onderzoeken als je nog de beschikking hebt over het originele showbestand (met extensie .w5 of .pt4) waarin het probleem zich voordeed en dat bestand naar mij toe wilt mailen.
AVé,
Cuno

Plaats reactie