iPod afstandsbedining

Gebruikersavatar
Karin Rass
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 06 nov 2013, 09:54
Contacteer:

iPod afstandsbedining

Bericht door Karin Rass » zo 05 jan 2014, 00:00

in Wings Platinum is het mogelijk om via een iPod met behulp van en WLan/wifi verbinding Wings Platinum presentatie te bedienen
dit werkt in zovere dat het om een demo versie gaat zie sheet

Afbeelding

ook blijkt dat er enkele delen in de 1Pod niet aanwezig zijn om het volledig werkend te krijgen

naslagwerk gedaan te hebben in de handleiding waar dit ook in wordt uitgelegd hoe te actieveren, blijkt dat je er een licentie voor nodig hebt, nu rest mij de vraag wat hier de onkosten van zijn, om het 100% werkend krijgen, en is het dan de bedoeling dat dit via deze site mag worden aangevraagd: http://www.hdav.nl/
is het dan wel zo: als je de licenties heb aangekocht, dat de ontbrekende elementen, dan zichtbaar worden, om het goed te kunnen bedienen op afstand?

groetjes: Karin

Henk van der Vleuten

Re: iPod afstandsbedining

Bericht door Henk van der Vleuten » zo 05 jan 2014, 10:56

Goedemorgen Karin,

Ja, je veronderstellingen zijn helemaal juist: er is een extra licentie nodig en die kun je inderdaad bij hdav.nl kopen. Jan kan je dus ook de prijs offreren. Wil je echt met het op afstand bediend systeem vanaf je iPad werken dan is het zeer aanbevelenswaardig eveneens een Wifi-router of liever nog een Wifi Accesspoint te kopen en die zodanig in de keten te te programmeren dat je bij je voorgenomen speaker-support vrijelijk kunt bewegen. Het gaat er om dat gewoonlijk je computer waarop je show(s) draaien dicht bij de beamer staat en jij dicht bij het scherm. Vlak bij dat scherm staat dan ook het accesspoint (of de router), zodat de communicatie naar je iPad onder optimale condities kan werken. Toepassing van het accesspoint ipv de router werd me pas duidelijk toen ik de procedure moest testen tijdens de vertaling van het instappershandboek.
Het instellen van de communicatieketen is geen sinecure, maar wel doenlijk door nauwkeurig de procedure te volgen.
Je vindt over de totale procedure al veel in het nederlandse instappershandboek van Wings Platinum 5, pag 135 e.v. Uiteraard geeft de duitse of engels help je nog uitgebreidere informatie. Maar op de SGG site vindt je ook een goede video van Tom Gordeijns die op 24 maart 2012 een instructie over dit medium gaf voorafgaand aan de speaker-support presentatie van zijn vrouw Sabine Meijer.
Zojuist nog even gecheckt of de video nog beschikbaar is en daarbij bleek dat de Vimeo pagina niet beschikbaar was en meldde dat ik het over enkele minuten nog maar eens moest proberen. Reden?
Succes,

Henk

PS. Als je met je iPad vlak bij de computer zit/staat en vooral blijft dan kun je de extra Wifi schakel (router/accesspoint) missen. Dat is goed om zo te beginnen. Maar zoals je in de help kunt lezen kan er vaak wat mis gaan in de communicatie en dan sta je daar met je mooie iPad en een computer waarop een fraaie show die niet luistert en dat pas weer doet na het opnieuw opbouwen van de communicatie, waarbij een herstart van je computer niet uitgesloten is.

Gebruikersavatar
Karin Rass
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 06 nov 2013, 09:54
Contacteer:

Re: iPod afstandsbedining

Bericht door Karin Rass » zo 05 jan 2014, 11:35

Hoi Henk

heb het in zovere werkende thuis op de PC en iPod, met een draadloos netwerk,( dit ter voorbereing als ik voor een zaal een show geef is het handig om het thuis goed voor te bereiden, en te testen ) met testen ervan dit tegen kwam, ( anders had ik er ook geen voorbeeldsheet van kunnen maken!!!! ) ook heb ik het nagelsagen in het boek zoals jij het omschrijft ( dit geef ik ook al aan bij mijn vraagstelling dat daar ook in staat vermeld van de licentie aankoop ) en ben inderdaad bij de uitleg in Houten aanwezig geweest toen dit werdt gemonstreed
nu is het ook de vraag wat het prijskaartje hiervan is ??
want het is voor mij erg handig, als een presentaie van 1.5 uur hou, dat ik dus niet alles uit mijn hooft meer weet, en gemakkelijk is als je via je iPod al een foto verder bent, en je kunt voorbereiden ( tekst lezen van de volgende foto of de foto zelf in je iPod zien ) als wat de gasten/bezoekers zien op het scherm van je presentaite/show , en meer bewegeingvrijheid

Gr. karin

Henk van der Vleuten

Re: iPod afstandsbedining

Bericht door Henk van der Vleuten » zo 05 jan 2014, 12:02

Hallo Karin,

Aan het plaatje kon ik zien dat je al een werkende demoverbinding gerealiseerd had. Bravo!
Als gezegd moet je bij Jan naar de prijs vragen, maar om je alvast een idee te geven heb ik elders een prijs gezien van €170 incl. verzendkosten. Veel zal de prijs bij Jan niet afwijken en als altijd kun je bij hem het best terecht voor AVStumpfl zaken. Waar ter wereld vind je zo'n ondersteuning en service dan in Houten?
Nog even terugkomend op het kapittel router en accesspoint: de laatste heeft als belangrijkste toevoeging een instelmogelijkheid voor een SSID (= Service Set IDentifier). Bij een unieke instelling daarvan voorkom je dat (willekeurige) anderen je verbinding kunnen verstoren.

Henk

Gebruikersavatar
Karin Rass
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 06 nov 2013, 09:54
Contacteer:

Re: iPod afstandsbedining

Bericht door Karin Rass » zo 05 jan 2014, 12:33

Henk van der Vleuten schreef:Hallo Karin,

Aan het plaatje kon ik zien dat je al een werkende demoverbinding gerealiseerd had. Bravo!
Als gezegd moet je bij Jan naar de prijs vragen, maar om je alvast een idee te geven heb ik elders een prijs gezien van €170 incl. verzendkosten. Veel zal de prijs bij Jan niet afwijken en als altijd kun je bij hem het best terecht voor AVStumpfl zaken. Waar ter wereld vind je zo'n ondersteuning en service dan in Houten?
Nog even terugkomend op het kapittel router en accesspoint: de laatste heeft als belangrijkste toevoeging een instelmogelijkheid voor een SSID (= Service Set IDentifier). Bij een unieke instelling daarvan voorkom je dat (willekeurige) anderen je verbinding kunnen verstoren.

Henk
Hoi Henk
even goed lezen want ik geef duidelijk aan:

en ben inderdaad bij de uitleg in Houten aanwezig gewees,t toen dit werdt gemonstreed met hun eigen router voor het grote beeldscherm

waarop jij citeerd:

Waar ter wereld vind je zo'n ondersteuning en service dan in Houten? :?

Gr. karin

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: iPod afstandsbedining

Bericht door Jan Roeleveld » ma 06 jan 2014, 10:12

Beste Karin,

De prijs van de AV-Prompter module is € 156,20 excl. BTW. Je kunt die gewoon per mail bij ons bestellen. Je krijgt dan een aan jouw dongle gebonden vrijgavecode.
Nadat je die hebt ingevuld in het menu met de licenties kun je volwaardig aan de slag.

Groeten,

Jan
Succes..!

Groeten,

Jan

Gebruikersavatar
Karin Rass
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 06 nov 2013, 09:54
Contacteer:

Re: iPod afstandsbedining

Bericht door Karin Rass » ma 06 jan 2014, 10:33

Jan Roeleveld schreef:Beste Karin,

De prijs van de AV-Prompter module is € 156,20 excl. BTW. Je kunt die gewoon per mail bij ons bestellen. Je krijgt dan een aan jouw dongle gebonden vrijgavecode.
Nadat je die hebt ingevuld in het menu met de licenties kun je volwaardig aan de slag.

Groeten,

Jan
Hoi Jan
dankejwel voor de info dit ga ik zeker doen
Groetjes: Karin

Gebruikersavatar
Karin Rass
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 06 nov 2013, 09:54
Contacteer:

Re: iPod afstandsbedining

Bericht door Karin Rass » vr 24 okt 2014, 22:38

Hoi Jan

eindelijk na lang wachten deze licentie aangevraagd en binnen 24 uur de licentie binnen TOP ;)
en het werkt

Afbeelding

toch komen er een paar vraagjes naar boven bij het testen
bij de iPhone, heb er sheets van gemaakt

zo staat het in het boekje omschreven met foto

Afbeelding

toch mis ik het omcirkelde in de iPhone (rood )
zie sheet:

Afbeelding


het groen omsirceld ( skippen ) inmiddels ontdekt het zijn trigger funkties, vooruit gaan naar de volgende trigger, of juist terug gaan om iets te herhalen! ) ,
graag tot hoors wat er niet goed is gegaan!
Groetjes: Karin

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: iPod afstandsbedining

Bericht door Jan Roeleveld » di 28 okt 2014, 16:28

Beste Karin,

Het plaatje uit het boek hoort nog bij versie 1.0 of zelfs 0.8 van deze besturingssoftware.
De gratis software is ontwikkeld door een externe partij in samenwerking met AV Stumpfl.
De meest actuele versie is 1.1 maar die is nog niet zo ver dat hij zelfs onderscheid ziet tussen Wings Platinum 3, 4 of 5.
Hij zal bij het tot stand komen van de verbinding wel melden dat hij verbinding heeft met WP4.

Het knopje Konfiguration verwees naar een help-lijstje bij het configureren. Dat zit nu onder het symbool van het radertje rechtsboven in het menu.
In het oude menu (en dus ook op het oude plaatje) bevond zich daar het i-tje van info.

Er is dus niets wat je mist, wel iets dat je per ongeluk in zou kunnen drukken en wat eigenlijk niet hoorde op die plek.

Succes!
Succes..!

Groeten,

Jan

Gebruikersavatar
Karin Rass
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 06 nov 2013, 09:54
Contacteer:

Re: iPod afstandsbedining

Bericht door Karin Rass » wo 29 okt 2014, 17:38

Hoi Jan
dankjewel, voor je heldere uitleg
Gr. karin

Plaats reactie