screen / lokator

Plaats reactie
Ria Hoogerhuis
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 04 nov 2013, 19:59

screen / lokator

Bericht door Ria Hoogerhuis » ma 06 jan 2014, 15:35

Beste Forumers,

allereerst een gezond 2014.
alle begin is moeilijk, toch maar gevraagd:
in mijn screen is de gestippelde rechthoek verdwenen. als ik op screen terug zetten druk, herstelt hij niet . . .. ., waardoor wel ?
en heel vreemd: mijn lokator gaat met de toets home ( ik heb er twee) niet naar het begin, ook al ga ik staan in een leeg bereik van de tijdlijn. Waardoor lukt mij dat niet ?

groetjes
Ria

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: screen / lokator

Bericht door Jan Roeleveld » di 07 jan 2014, 07:36

Ria,

Het verdwijnen van de gestippeltde rechthoek, die de beelduitsnede markeert, kan twee oorzaken hebben:

1. Je hebt de "In screen editing" modus uitgezet. (Weer aanzetten door kort achter elkaar 2 x op de 'S' toets te drukken of in de gereeedschapskist het meest linkse symbooltje te activeren).
2. Je hebt met de 'pan zoom resetten' opdracht (via rechtsklik in schermpje) de uitsnede hersteld tot 100% en dan valt die stippelrand samen met het kader van je scherm.

Als je de "In screen editing" modus weer hebt ingeschakeld en je klikt ergens in het schermpje komt die gestippelde kaderrand (en de gele omlijning voor de zoomfunctie) weer terug.

Het locator 'probleem' zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat je in de 'presentatie pauze modus' zit. Als de lopende locator werd gestopt door een activering van de spatiebalk pauzeert de showweergave en doen de knoppen 'Home' (springen naar begin) en 'End (springen naar einde) het niet. Je moet dan eerst uit de presentatie pauze modus door op ESC te drukken. Daarna zullen de knoppen 'Home' en 'End' het weer doen.

Succes!

Jan
Succes..!

Groeten,

Jan

Ria Hoogerhuis
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 04 nov 2013, 19:59

Re: screen / lokator

Bericht door Ria Hoogerhuis » di 07 jan 2014, 15:32

Jan,

bedankt voor de reactie.
ik heb de stippellijn weer terug. Echter, de lokator wil zich niet laten verplaatsen, ook niet na esc

groetjes
Ria

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: screen / lokator

Bericht door Jan Roeleveld » di 07 jan 2014, 16:18

Ria,

Je drukt toch niet per ongeluk op de knopjes HOME en END die óók een cijfertje 7 en 1 bedienen..? :?:
Je moet dan n.l. eerst je NUMLOCK-functie uitschakelen.
Op mijn toetsenbord zit ook zo'n blok met zes knoppen INSERT-DELETE-HOME-END-PAGE UP-PAGE DOWN en die doen het altijd... :roll:
Succes..!

Groeten,

Jan

Ria Hoogerhuis
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 04 nov 2013, 19:59

Re: screen / lokator

Bericht door Ria Hoogerhuis » wo 08 jan 2014, 13:50

Jan,

die 6 knoppen die jij benoemt, zijn bij mij blauw en doen het echt niet . stom he!

bedankt voor je moeite,

groetjes
Ria

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: screen / lokator

Bericht door Jan Roeleveld » wo 08 jan 2014, 14:12

Ria,

Als ze blauw zijn betekent dat dat je ze moet activeren TERWIJL je de. eveneens blauwe, toets FN (of FNCT of FUNCTION) indrukt... En die zit bijna altijd links op de onderste rij van je toetsenbord.
Dit lijkt o.a. meer op een computercursus dan op een Wings Platinum instructie ;)
Succes..!

Groeten,

Jan

Ria Hoogerhuis
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 04 nov 2013, 19:59

Re: screen / lokator

Bericht door Ria Hoogerhuis » wo 08 jan 2014, 15:42

Jan,

dom dom dom . . . maar 't lukt nu wel. wat ben je toch goed he!

groetjes
Ria

Plaats reactie