video wmv

Plaats reactie
Paul Kelbling
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 11:22

video wmv

Bericht door Paul Kelbling » ma 06 jan 2014, 23:15

Hallo,

Bij het maken van een WMV van een serie met video's kom ik iedere keer het probleem tegen dat de uitvoer 'vastloop'. De tijd die nodig is wordt vele male langer als de werkelijke tijd van de video. Bij een enkele video is dat vaak meer als 15x de tijd, maar met meerdere video's op meerdere tijdslijnen wordt dit probleem veel groter. Dit ondanks een 'snelle'computer. De video bestanden zijn 1080x 1920.
Moet ik op een andere wijze handelen om toch tot een goede WMV uitvoer te komen?

Alvast bedankt voor uw reactie!

Paul Kelbling

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: video wmv

Bericht door Cuno Wegman » ma 06 jan 2014, 23:25

Hallo Paul,

Het berekenen van een video-resultaat kan (aanzienlijk) langer duren dan de werkelijke weergavetijd. Zeker als er meerdere video's in de tijdlijn tegelijk gepresenteerd moeten worden.

Bij het maken van videobestanden zijn zeer veel verschillende instellingen mogelijk. En daar zitten vele combinaties tussen die ongewenste bijverschijnselen hebben. Waaronder een zeer lange rekentijd, of onhandelbaar grote videobestanden.

Zonder meer gegevens over jouw instellingen kan eigenlijk geen zinvol antwoord gegeven worden op jouw vraag "op een andere wijze handelen". Want er is nu niet vast te stellen welk element (mogelijk) verantwoordelijk is voor dit resultaat.
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: video wmv

Bericht door Jan Roeleveld » di 07 jan 2014, 07:23

Beste Paul,

Ik vermoed dat de door jou gekozen instellingen mogelijk 'teveel van het goede' zijn... Zo blijkt de keus voor een constante bitrate van bijvoorbeeld 20.000 kbps nogal wat rekentijd te kosten.
Ik gaf vorige week op een soortgelijke vraag van een andere forumbezoeker het volgende antwoord:

1. Profiel: Variabele Bitrate bij 48 kHz. (HDAV VBR - 48 kHz)
2. Breedte-hoogte 1920 x 1080 pixels
3. Beelden per seconde: 50 voor de presentaties op TV/Flatscreen en 60 voor de presentaties met de beamer
4. Kwaliteit: 100

Ad. 3: Als de afspeel PC of mediaplayer niet voldoende performance heeft kun je ook kiezen voor 25 beelden per seconde voor de presentaties op TV/Flatscreen en 30 voor de presentaties met de beamer

Succes!

Met vriendelijke groeten,

Jan
Succes..!

Groeten,

Jan

Paul Kelbling
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 11:22

Re: video wmv

Bericht door Paul Kelbling » wo 08 jan 2014, 21:13

Cuno en Jan,
Erg bedankt voor jullie meedenken en tips!
Helaas het maken van een complete WMV lukt niet. Het vreemde is dat ik in de eerste 15 seconden 3x3 video's heb staan(dus 3 video boven elkaar in 3 tijdslijnen) Met ruim 600x langer als de werkelijke snelheid komt de computer hier wel doorheen. Zodra dit geweest is en er moet slecht 1 video verwerkt worden stopt Wings ermee en krijg ik een fout melding.
Jan ik heb jouw waarden gebruikt bij de uitvoer, zoals geadviseerd. De 2e poging niet op 60 maar 25 beelden per seconde. Uiteindelijk resultaat maakte niet uit.
Hebben jullie nog andere suggestie's?

Hartelijke groet,

Paul

Plaats reactie