intermediate video bestanden bestaan niet

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

intermediate video bestanden bestaan niet

Bericht door Adri Snijders » di 07 jan 2014, 11:36

Beste mensen,

Er zal waarschijnlijk wel een vinkje verkeerd staan, waardoor het volgende aan de hand is.

Ik heb een videootje van 1 minuut in video tijdlijn in WP5 staan. In het tabblad 'mededelingen' (rechts onder) staat dat de presentatie bestanden voor deze video ontbreken en dat de intermediate video bestanden niet bestaan. Bij het tabblad 'taken' blijft de voortgang na 20 minuten op 30% steken.
Het betreft een videootje met een AVCHD bestand. Ik kan mij herinneren dat bij WP4 iets dergelijks ook aan de hand is geweest maar ik kan het niet meer terugvinden.

Adri

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: intermediate video bestanden bestaan niet

Bericht door Jan Roeleveld » di 07 jan 2014, 11:46

Adri,

Eén minuut is niet zo lang, dus dat zou hij moeten kunnen redden in 30 seconden rekentijd.
Ga naar je map Video in de mediapool, klik die video met rechts aan en kies voor 'Grafische bestanden opnieuw maken' en als hij daarmee klaar is nogmaals hetzelfde doen en kiezen voor 'Intermediate videobestanden opnieuw maken'.
Normaliter zou WP5 dat zelf moeten doen zodra je een videofile in de tijdlijn sleept ALS je in het menu Opties > Projectopties > Grafische gegevens in het vakje Video in het uitrolmenu (zwarte pijltje aanklikken) kiest voor 'Bij gebruiken in de tijdlijn' en dan de daaronder staande vinkjes plaatst.
Succes..!

Groeten,

Jan

Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: intermediate video bestanden bestaan niet

Bericht door Adri Snijders » di 07 jan 2014, 12:27

Jan,

In de poging van daarnet stond dat uitklapmenu onder Grafische gegevens open op "bij gebruik in de mediapool" en alle hokjes daaronder waren aangevinkt. Dus de oplossing is eenvoudig door het tweede gedeelte van je tekst over te nemen en voor "Bij het gebruiken in de tijdlijn" te kiezen en een OK te geven. Voor alle zekerheid even een nieuw project geopend en gecontroleerd of bij Video (onder grafische bestanden) alles correct staat. Dat klopt natuurlijk. Dezelfde video erin en dan loopt het wederom niet goed. De voortgang in tijd blijft doorlopen (5 minuten) en blijft op 30% staan. Op het tabblad mededelingen krijg ik dezelfde mededelingen. (presentatie bestanden ontbreken en intermediate videobestand bestaat niet)

Adri

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: intermediate video bestanden bestaan niet

Bericht door Jan Roeleveld » di 07 jan 2014, 12:39

Adri,

Is er dan wel voldoende vrije ruimte op de harde schijf waarop die videofiles staan..?
Kan ook nog zijn dat hij al files 'ziet' van eerdere pogingen...
Ga in de map Video's staan in de mediapool, klik op rechts, kies 'verkenner' en kijk dan eens in de map .W5 die je daar tegenkomt.
Wis eventueel de extra aangemaakte grafische videodata en herhaal de actie uit de vorige 'post'.
Succes..!

Groeten,

Jan

Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: intermediate video bestanden bestaan niet

Bericht door Adri Snijders » di 07 jan 2014, 13:40

Yes Jan,

De Videofile stond op een vrijwel volle USB stick en waarschijnlijk om deze oorzaak werkte het ook niet in WP4 en WP5. Waarom weet ik niet maar...het werkt. Andere oorzaken kan ik dus uitsluiten omdat het videootje loopt in beide Wings programma's. Overigens duurt op mijn machine het bijna 5 minuten voordat ik beeld heb van één minuut video en tot dat de stopbordjes weg zijn. Mijn eerste 'post' om 11.36 uur en om 13.36 uur opgelost....mooi zou ik zeggen!

Adri

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 694
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: intermediate video bestanden bestaan niet

Bericht door Cuno Wegman » di 07 jan 2014, 18:24

Hallo Adri,
Adri Snijders schreef:De Videofile stond op een vrijwel volle USB stick en ... duurt op mijn machine het bijna 5 minuten voordat ik beeld heb van één minuut video en tot dat de stopbordjes weg zijn
Een USB-apparaat (zeker USB1 of USB2) is een zeer slechte plaats om bestanden voor een show neer te zetten. De communicatie met de USB-stick is heeeeeeeel veeeeeel trager dan met een (interne) harde schijf.
Met de vulling van de stick is de hapering volledig te verklaren, met de de USB-verbinding de traagheid.
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: intermediate video bestanden bestaan niet

Bericht door Adri Snijders » wo 08 jan 2014, 08:38

Hoi Cuno,

Duidelijker antwoord kan haast niet, zou ik zo zeggen. Geen bestanden op een USB stick zetten om vervolgens voor een AV te gebruiken, duidelijk! De USB stick bleek ook nog eens (bijna) vol te zijn waarmee de hapering is verklaard.

De videofile van 60 seconden staat nu op de interne harde schijf en had bijna 5 minuten nodig om het "stopbord" te doen laten verdwijnen. Dat kan te wijten zijn aan de computer echter, deze geeft nauwelijks problemen. Een enkele keer kan de computer een AV (als EXE bestand) niet bijhouden als de omstandigheden zéér extreem zijn. (zeer snelle beeldwisselingen en/of programmeren met meerdere beeldsporen boven elkaar)

Hiermee is de traagheid (waar ik overigens "mee kan leven") nog niet verklaard. Volgens een eerdere "post" van Jan zou het binnenhalen van een video van 60 seconden ongeveer 30 seconden duren.

Adri

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: intermediate video bestanden bestaan niet

Bericht door Jan Roeleveld » wo 08 jan 2014, 10:18

Rekenaars en bitjestellers,

Ik zal de zaken even nuanceren vóór ze een eigen leven gaan leiden...
Op mijn 'gewone' administratiecomputer met normale harde schijven(die 7200 toeren draaien) en een 'normale' processor kost het maken van een presentatiebestand van een file van 2 minuten om precies te zijn 57 seconden en het maken van een intermediate bestand 3 minuten en 48 seconden.
Op mijn 'superlaptop' (eigenlijk een 'sleeptop' met zijn 8 kilo) doet datzelfde filetje er 30 seconden over om een presentatiebestand te maken en 2 minuten en 12 seconden om een intermediatebestand te berekenen. Maar ja, daarin zit een Hexacore processor (geen Dual (2 kernen) of Quad (4 kernen) maar Hexa dus 6 kernen en dus meer rekenkracht. En, ook niet onbelangrijk, snelle Solid State Hard Disks.
Tenslotte mijn door Cuno samengestelde PC in de multimediastudio, waarmee we ook de cursussen verzorgen. Die doet het nog sneller: 20 seconden over het presentatiebestand en 1 minuut 36 seconden over het intermediatebestand. Hierin zitten eveneens SSD-schijven, maar die communiceren via de PCI-Express poorten en zijn dus nóg sneller.
Helemaal 'representatief' ben ik dus niet.
Op een 'normale' multimedia PC duurt het maken van een presentatiebestand ongeveer 3/4 van de werkelijke tijd van de file en het maken van een intermediatebestand ongeveer 2x de werkelijke tijd.
Succes..!

Groeten,

Jan

Plaats reactie