serie en intervalbeelden verwerken/ time lapse

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

serie en intervalbeelden verwerken/ time lapse

Bericht door Adri Snijders » wo 28 aug 2019, 13:44

Goede warme woensdagmiddag

In een instructie video van Remy (serie en intervalbeelden verwerken) - ik noem het time lapse - zegt hij: moet u die verkleinen tot het formaat van uw weergave medium. Mijn beeldscherm is 1080 X 1920. Is het de bedoeling dat ik dat daar instel? Op mijn desktop werkt de timelapse zonder dat ik de Jpeg verklein (600X3376) prima. Is het verstandig om het wel te doen? OP mijn laptop uiteraard niet en zal ik waarschijnlijk moeten verkleinen.

Adri

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 690
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: serie en intervalbeelden verwerken/ time lapse

Bericht door Cuno Wegman » wo 28 aug 2019, 22:24

Hoi Adri,

Als je de video goed bekijkt, kun je zien dat die al met Wings Platinum 4 is gemaakt.
Toentertijd waren de computers (en grafische kaarten) niet krachtig genoeg om video's (beeldsequenties/time-lapses zijn feitelijk video's) met een hogere resolutie goed weer te geven.
Daarom was toen het advies om de resolutie te beperken (dat hoeft niet bij de originele jpg-bestanden te gebeuren).

Als jouw huidige computer snel genoeg is om beeldsequenties in hoge(re) resoluties weer te geven: uiteraard prima, geniet ervan.

Bij haperingen in de weergave: beperk de grootte tot maximaal de hoogte of breedte van het weergaveformaat (tenzij je wilt kunnen zoomen en pannen in de beeldsequentie...).
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: serie en intervalbeelden verwerken/ time lapse

Bericht door Adri Snijders » do 29 aug 2019, 05:50

Hy Cuno,

Vanaf deze vroege ochtend: dank voor je reactie....duidelijk!


Adri

Plaats reactie