Video bewerken in Wing 7

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Video bewerken in Wing 7

Bericht door Adri Snijders » wo 18 sep 2019, 09:17

Jan of anderen die inhoudelijk op de hoogte zijn van WINGS 7'

Vanuit een helder zonnig Heerhugowaard met de maan nog in zicht, goedemorgen!

Onlangs ben ik uit de "kast" gekomen en heb het voornemen meer met video te gaan doen. Ik heb nu WP 7pro.

Video bewerking in WP7 pro vind ik wat lastig met die sliders. Ook als ik de, ruimte waar die sliders zitten, wat oprek blijf ik het een lastig proces vinden. Vraag: is de lay out van het video bewerken hetzelfde of (geheel anders) dan in WP5

Groet,

Adri

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 690
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Video bewerken in Wing 7

Bericht door Cuno Wegman » wo 18 sep 2019, 14:33

Hallo Adri,

Het bewerken van video's is in Wings 7 niet veranderd ten opzichte van eerdere versies.

Als je met "sliders" doelt op de twee driehoekjes, helemaal boven in de tijdlijn: die hebben geen invloed op het bewerken van de inhoud van een serie of van objecten. Die spelen alleen een rol tijdens het scrollen door de tijdlijn of het afspelen daarvan.

Als je met "sliders" doelt op een ander element binnen de bediening van Wings (Platinum) dan heb ik er geen beeld bij welk element jij dan bedoelt.
AVé,
Cuno

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Video bewerken in Wing 7

Bericht door Jan Roeleveld » wo 18 sep 2019, 15:45

Adri,

Wel bijzonder én grappig dat jij over een WP7 Pro beschikt... Mogelijk bedoel je WINGS 7, maar aannemelijker... je bedoelt Wings Platinum 6, ofschoon in mijn database staat dat jouw laatste upgrade er een van Wings Platinum 4 naar 5 was. (21-09-2013)

Ik tast evenals Cuno in het duister over wat je met 'sliders' bedoelt. Ik monteer al vele jaren mijn videomateriaal in Wings Platinum en nu ook in WINGS 7. Als je daar even mee werkt heb je het zo onder de knie en met de Pro versie kan je heerlijk sleutelen aan de kleurverzadiging, de scherpte, het gamma, de levels (contrast).
Succes..!

Groeten,

Jan

Adri Snijders
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Video bewerken in Wing 7

Bericht door Adri Snijders » wo 18 sep 2019, 19:38

Cuno en Jan

Het is een van de eerste keren dat ik op dit pad beweeg. Ik heb WP5pro. Er staat een video in de tijdlijn. Met een klik op de grijze balk wordt het geel.
Links staan tab bladen en ik klik op video en vink real time effecten aan. Als ik bijvoorbeeld bij effect 1 Levels aanklik komt daar de woorden minimum en maximum te staan. Dan is er bij mijn situatie de mogelijkheid door middel van een schuif regelaar (wat ik sliders noem) het beeld te beïnvloeden. Dat vind ik een lastig proces.

Sorry dat ik even een tik fout maakte, vwb 5 of 7 en het verkeerde woord sliders gebruikte. Maar ik denk te begrijpen dat dit bewerkingsproces onveranderd is in wing 7.

Groet

Adri

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Video bewerken in Wing 7

Bericht door Jan Roeleveld » wo 18 sep 2019, 22:39

Adri,

Ik vind dat prima werken en doe het volgende:

1. Rechtsklik in het video-object
2. Kies effecten activeren
3. Klik Effect 1 aan.
4. Kies Levels
5. Klik dubbel op maximum en scroll met je scrollwieltje in stapjes van 1 waarde omhoog of omlaag tot je in het previewscherm datgene ziet wat je bevalt.
6. Klik dubbel op minimum en scroll met je scrollwieltje in stapjes van 1 waarde omhoog of omlaag totdat....

Die sliders raak ik nooit aan....
Succes..!

Groeten,

Jan

Adri Snijders
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: Video bewerken in Wing 7

Bericht door Adri Snijders » do 19 sep 2019, 08:57

Hy Jan,

Dat maakt het (video) bewerken stukken eenvoudiger. Waar had ik dat in de Engelse Help kunnen vinden.

Groet

Adri

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Video bewerken in Wing 7

Bericht door Jan Roeleveld » do 19 sep 2019, 09:51

Ari,

Fijn om te lezen dat je hier baat bij hebt gehad...! Ik heb geen flauw idee waar het in de Help staat en de tijd ontbreekt me om te gaan zoeken.
Maar ik weet wel heel zeker dat dit soort bedienings'geheimen' regelmatig voorbijkomt in het mooiste audiovisuele leslokaal van Nederland, het Theater Aan de Slinger in Houten, tijdens de altijd leerzame en instructieve bijeenkomsten van de eerste en grootste Stumpfl Gebruikers Groep ter wereld, de SGG.
Volgende week zaterdag, 28 september, gaan Cuno Wegman en Remy van Looveren de nieuwe features van WINGS 7 tonen en vertellen ze hoe die zijn te gebruiken.
Toegang voor leden: Zonder aanmelding; gratis.
Toegang voor niet-leden: € 15,00 (contant te betalen bij de entree)
Niet-leden moeten zich vooraf aanmelden via sgg.bestuur@stumpfl.nl
Allen hartelijk welkom!
Succes..!

Groeten,

Jan

Plaats reactie