opnieuw installeren

Plaats reactie
piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

opnieuw installeren

Bericht door piet bakker » wo 18 sep 2019, 17:09

Saluut,

het opnieuw installeren van WP6, hoe pak ik dit aan.

Piet Bakker.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: opnieuw installeren

Bericht door Cuno Wegman » wo 18 sep 2019, 17:25

Hoi Piet,

Eigenlijk eenvoudig: zoals de eerste keer.
Ga naar de site van Jan (www.hdav.nl), naar het onderdeel Download en haal daar de laatste versie van WP6 op.
Met dat bestand kun je met een dubbelklik WP6 weer installeren.
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: opnieuw installeren

Bericht door piet bakker » wo 18 sep 2019, 18:00

Cuno

WP 6 doet vreemd op de PC, moet ik die verwijderen. Ik heb nl al een download gepleegd, maar die blijft Demo, hoe aktiveer WP6.

Piet.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: opnieuw installeren

Bericht door Cuno Wegman » wo 18 sep 2019, 18:09

Hallo Piet,

Wings Platinum installeert standaard twee versies: de complete (waarvoor dongle en vrijgavecodes nodig zijn) en de demo-versie. Daarvoor worden ook twee snelkoppelingen gemaakt. Als je de "verkeerde" aanklikt, krijg je niet meer dan de demo-versie.

In de map van WP6 (c:\Program Files (x86)\AV Stumpfl\Wings 6\) kun je dat zien: er zijn twee exe-bestanden: Wings6.exe en Wings6Demo.exe.
Start Wings6.exe eens rechtstreeks vanuit deze map. Treedt het probleem dan nog steeds op?

Als je maar één snelkoppeling hebt, is die waarschijnlijk verbonden met de demo-versie. Dan moet je een nieuwe snelkoppeling maken (Wings6.exe met de rechter muisknop verslepen naar het bureaublad, dan verschijnt keuzemenu, kies Hier snelkoppeling maken)

Als het probleem bijft, ook als je de juiste exe gebruikt, klik dan in de knoppenbalk in Wings Platinum 6 op het meest rechtse symbool (de letter i in het rondje) (of kies in het Menu: ? - Info over Wings...) en klik dan op Wings Licentie en voer de vrijgavecodes opnieuw in.
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: opnieuw installeren

Bericht door piet bakker » do 19 sep 2019, 13:58

Cuno,

Als laatste,

WP 6 verwijderen en opnieuw installeren, gaat dat straffeloos. Het probleem is niet weg, WP opstarten gaat het programma steevast na een minuut naar een vast punt op andere serie, na enige tijd weer terug. Opstarten bridge naar dezelfde serie en punt. Ik vraag daarover geen oplossing Cuno.

Piet.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: opnieuw installeren

Bericht door Cuno Wegman » do 19 sep 2019, 21:34

Hoi Piet,

Je kunt WP6 zo vaak verwijderen en weer installeren als je wilt.
Verwijderen kan op meerdere manieren:
- via WIndows control-panel, software, verwijderen
- je kunt de map "c:\Program Files (x86)\AV Stumpfl\Wings 6" handmatig vewijderen
- als extra opruimronde kun je ook in het Register (via regedit.exe) de delen van Wings Platinum 6 verwijderen onder
Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\AV Stumpfl\Wings 6

Voor het door jou beschreven probleem: het lijkt een timer-actie te zijn. Dat kan van een timer van Windows zijn.
Maar als je met Triggers, Control Panel en Scheduler (staat de Trigger-scheduler in de werkbalk wel uit) gespeeld hebt, kunnen er nog "schijnbaar" onverklaarbare acties gebeuren...
Op het Duitse forum maakte laatst een gebruiker een melding: als ik op F1 druk terwijl de tijdlijn loopt, gaat mijn PC direct UIT, zonder nadere acties en vragen om opslaan e.d.. Daar bleek nog een trigger actief (alleen tijdens weergave) via toets F1...
AVé,
Cuno

Plaats reactie