exe maken van een oude serie in wp6 lukt niet

Plaats reactie
dirkvet
Berichten: 6
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 10:56

exe maken van een oude serie in wp6 lukt niet

Bericht door dirkvet » vr 27 sep 2019, 20:52

Ik probeer een oude serie van 2007 in wp6 te importeren. Alles gaat goed tot het moment dat ik een exe maak, Dat lukt mij niet. Ik heb het diverse malen geprobeerd. Wat doe ik fout of is de serie van wp3 te oud en moet ik de serie overnieuw maken. Ik maak automatisch een project bestand.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: exe maken van een oude serie in wp6 lukt niet

Bericht door Cuno Wegman » za 28 sep 2019, 06:35

Hallo Dirk,

"Dat lukt mij niet" is een beetje te weinig als omschrijving van het probleem. Tenminste, als er een oplossing gezocht moet worden.

Waar gaat het fout, welke melding krijg je? Draait de serie wel goed vanuit de tijdlijn?
En wat bedoel je met "ik maak automatisch een projectbestand", Je schrijft ook dat je een bestaande (oude) serie gebruikt?
AVé,
Cuno

dirkvet
Berichten: 6
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 10:56

Re: exe maken van een oude serie in wp6 lukt niet

Bericht door dirkvet » za 28 sep 2019, 08:41

Eerst maak ik via WP6 een nieuw project. Dan importeer ik de oude show in wp6. Alles gaat goed tot het moment dat ik een exe moet maken. Na het maken van de exe geeft hij aan dat ik een Wings 6 project heb gemaakt. Ik heb het diverse keren geprobeerd maar het lukt me niet. De WP show komt van 2007.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: exe maken van een oude serie in wp6 lukt niet

Bericht door Cuno Wegman » za 28 sep 2019, 21:27

Hallo Dirk,

De eenvoudigste manier om een oude show van WP3 te gebruiken (en evt. bewerken) in WP6 is:
gewoon de oude serie (het .pt3-bestand) openen in WP6.
Kies na het openen gelijk voor
- Bestand - Opslaan als...
en geef het project een naam. Je hoeft niet bang te zijn dat je de bestaande serie beschadigt (zolang je de bestands-extentie maar niet zelf invult). Het is nu een "echt" WP-6-project geworden.

Kies dan in het menu voor
- Mediapool - Grafische bestanden optimaliseren... (met de optie "Aansluitend grafische bestanden maken" ingeschakeld).
Zodat WP6 in ieder geval de juiste grafische bestanden heeft gemaakt.

Daarna kun je gelijk naar
- Uitvoer - Exe-presentatie...

Maar als je twijfelt:
- zet de locator aan het begin van de tijdlijn
- kies in het menu voor Extra - Project controleren.
Als de locator daardoor verplaatst wordt, staat deze nu op een plek waar een technische fout in de serie zit.
- Herstel deze fout en
- herhaal deze test totdat de locator zich niet meer verplaatst.

Ik heb dit zelf, ter controle, zojuist uitgevoerd voor een WP3-project uit 2007 (23 beeldsporen met 256 objecten) en het maken van de exe verliep zonder enig probleem.
AVé,
Cuno

dirkvet
Berichten: 6
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 10:56

Re: exe maken van een oude serie in wp6 lukt niet

Bericht door dirkvet » ma 30 sep 2019, 10:28

Cuno

Ik heb vandaag mijn oude shows volgens jouw aanwijzingen gemaakt en alles doet het nu prima. Deze series waren bedoeld voor een Schotland-avond in de bibliotheek in Den Helder. Hartelijk dank hiervoor.

Plaats reactie