VST plugins

Plaats reactie
Jos Ketelaar
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2015, 11:01

VST plugins

Bericht door Jos Ketelaar » do 03 okt 2019, 18:15

Afgelopen zaterdag is er uitgelegd hoe je in W7 VST plugins kunt laden na het is gedownload. Echter dit ging voor mij te snel wat uiteraard aan mij ligt. Weet iemand (Cuno) de site nog waar de plugins van gedownlood kunnen worden. Cuno heeft voor gedaan hoe na het downloden te handelen, dit leek mij uitvoerbaar maar als iemand het duidelijk heeft opgeschreven, zou ik daar misschien gebruik van kunnen maken. Los daar van zou ik graag een plugin gebruiken die van het opgenomen geluid van audio-recorder of video-recorder windruis kan wegnemen/verminderen. Ik hoop op een begripvolle reactie/hulp. vriendelijk groetjes Jos Ketelaar

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: VST plugins

Bericht door Cuno Wegman » do 03 okt 2019, 21:03

Hallo Jos (en alle andere lezers),

Dit forum beschikt ook over een zoekmogelijkheid (rechts boven in beeld, net onder de donkere balk).
Als je daar zoekt naar "VST", kom je bij de bijdrage die Otto Dekkers daar gisteren heeft neergezet:
https://sggroep.nl/forum/viewtopic.php? ... =vst#p1739

Daarin wordt in ieder geval de website genoemd waar de genoemde plugins te downloaden zijn.
In Wings (Platinum) kun je onder Extra - Opties - Projectopties - Audio zien (en evt. instellen) waar de VST-plugins geïnstalleerd moeten worden.

Ik weet niet of in deze set (al dan niet in het gratis deel) een filter zit voor het door jou beoogde resultaat.
En anders is internet je beste vriend: gebruik de zoekmachine van jouw keuze, en zoek naar "VST plugin" en namen/beschrijvingen van het gewenste effect (ruisfilter?).
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: VST plugins

Bericht door piet bakker » ma 07 okt 2019, 08:14

Heren,

De plugins werken bij mij, dank voor de instructie.

Piet Bakker

Jos Ketelaar
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2015, 11:01

Re: VST plugins

Bericht door Jos Ketelaar » di 12 nov 2019, 12:40

Beste Cuno. ik heb het bestand gedownload in een map (een map waar ik rechte op heb) en ze uitgepakt in de map zo als aangegeven. C-programma files/comman files/vst-2/audio plugins 9. (de exe heb ik uitgepakt.) De VST plugins heb ik van de site die je hebt opgegeven. Terug in Wings 7 naar extra-opties-projectopties-audio en selecteer daar de map (C:\Program Files\Common Files\VST2\Audio Plugins 9) en druk op ok en start opnieuw op. Nu pak ik van een serie die ik in Wings 7 gezet heb en selecteer een audio bestand en druk op het icoontje rechts naast de luidspreker icoon en er verschijnt een lijst met plugins van 1 tot 10. ik selecteer 1, er staat (geen effect) en rechts een map maar in de map gebeurd niets, er wordt niets geopend, daaronder het icoontje Actief aan vinken dit werkt ook niet. Ik doe iets verkeerd dat is duidelijk maar nu wat doe ik verkeerd. Misschien heb je een idee? (Cuno ik besef dat mijn vraag wat rommelig in elkaar zit , ik vindt het dan ook niet makkelijk, sorry hier voor)

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: VST plugins

Bericht door Cuno Wegman » di 12 nov 2019, 18:38

Hallo Jos,

Jouw vraag/probleem is geheel duidelijk.
Tijdens de installatie van deze set plugins, is sprake van 3 mappen die voor de installatie van belang zijn:
de eerste/bovenste map is alleen bedoeld voor hulpbestanden van de plugins. De plugins zelf staan niet in deze map.
Daarvoor zijn de tweede map (voor de 32-bit-versies, voor WP4-5-6) en de derde map (voor de 64-bit-versie, voor Wings 7).
De tweede map staat normaliter ergens in "c:\program files(x86)" en de derde map in "c:\program files".
Als je deze mappen niet terug kunt vinden, zul je de plugins opniuew moeten installeren. Normaliter worden dan dezelfde mappen weer gebruikt.

Overigens: het kan een tikfout zijn, maar in jouw vraag gebruik je zowel "vst-2" als "vst2" als naam van een submap. Dat kan het verschil zijn tussen wel en niet vinden van de plugins...
AVé,
Cuno

Jos Ketelaar
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2015, 11:01

Re: VST plugins

Bericht door Jos Ketelaar » vr 15 nov 2019, 10:22

Dag Cuno. Dank voor je antwoord en ik heb inderdaad de eerste mogelijkheid genomen maar ik had de derde moeten nemen dat is mij helemaal duidelijk. Begin van de week kon dat ook maar helaas is de site veranderd en de mogelijkheden denk ik ook, ik kom hier helaas niet uit de nieuwe site. de site die ik gebruik is. https://www.meldaproduction.com/download/plugins.
Ik weet eigenlijk niet hoe nu verder te gaan. Groetjes Jos

Gebruikersavatar
Hans Meijer
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 15:10
Locatie: Almere-haven

Re: VST plugins

Bericht door Hans Meijer » vr 15 nov 2019, 11:15

Hallo Jos,
via die link lukt het wel. 't is alleen een beetje verstopt in het (nieuwe) menu
probeer deze rechtstreekse maar:
https://www.meldaproduction.com/downloa ... oPlugins+9
dan lukt het vast wel
mvg
hans m.

Jos Ketelaar
Berichten: 16
Lid geworden op: do 15 okt 2015, 11:01

Re: VST plugins

Bericht door Jos Ketelaar » vr 15 nov 2019, 16:07

Dag Hans en Cuno. Fijn dat jullie mij hebben geholpen want het werkt.

dirkvet
Berichten: 6
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 10:56

Re: VST plugins

Bericht door dirkvet » vr 13 mar 2020, 10:48

Na een en ander gelezen te hebben over de vst plugins, heb ik deze gedownload en uitgepakt. Maar er staan heel veel plug ins in het programma. Welke moet ik kiezen. De free downloads of allemaal. Trouwens de plugins die ik gedownload heb doen het. Maar lijken niet te reageren op wat ik doe.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: VST plugins

Bericht door Cuno Wegman » zo 15 mar 2020, 15:25

Hallo Dirk,

Jouw melding roept meer vragen op dan ik antwoorden kan geven...

"veel plugins in het programma"
Ik naam aan dat je met programma bedoelt "het installatieprogramma van het pakket aan plugins". Dat is logisch, want Melda biedt een groot assortiment aan plugins aan, die allemaal met hetzelfde programma geïnstalleerd kunnen worden.

"welke moet ik kiezen"
Degene die je wilt en kunt gebruiken. Welke effecten wil je gaan toepassen, en welke mag je/kun je gebruiken (free mag altijd, voor de andere moet je een licentie aanshaffen).

"... die ik gedownlaod heb doen het...", "maar lijken niet te reageren op wat ik doe"
Dat klinkt voor mij tegenstrijdig: het werkt, maar het doet niets... ?!?!
Als je plugins hebt geselecteerd die niet "free" zijn, dan zijn de plugins wel aanwezig, maar is de kans groot dat ze niets doen: je hebt er niet voor betaald, dus ze doen het niet. Dat kan volledig los staan van zichtbaarheid.

"welke moet ik kiezen"
Als je hiermee ook doelt op "welke plugins heb ik nodig" of "welke plugins moet ik gebruiken", dan verwijs ik graag naar de bijdrage van Nico Warnaar in het Kenniscentrum van de NVBG.
AVé,
Cuno

Plaats reactie