serie loopt vast

Plaats reactie
syds kloosterman
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 13:29

serie loopt vast

Bericht door syds kloosterman » ma 25 nov 2019, 12:20

Een bepaalde serie loopt steeds vast op een bepaald punt. Andere series geen probleem.
Werk met wings 6 advance en windows 10. Geen idee wat er aan de hand is

Gebruikersavatar
Jan Roeleveld
Berichten: 285
Lid geworden op: di 17 sep 2013, 20:21
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: serie loopt vast

Bericht door Jan Roeleveld » ma 25 nov 2019, 12:51

Syds,

Met deze beperkte hoeveelheid gegevens kan ik alleen maar bedenken dat je op het (buiten beeld zijnde?) markerspoor een pauzemarker, een resetmarker of een stopmarker hebt geplaatst...
Succes..!

Groeten,

Jan

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 690
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: serie loopt vast

Bericht door Cuno Wegman » ma 25 nov 2019, 12:57

Hallo Syds,

Een vastloper in een serie kan ook veroorzaakt worden door een defect in een audiobestand (met name mp3) of in een videobestand (kapot frame).
AVé,
Cuno

syds kloosterman
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 13:29

Re: serie loopt vast

Bericht door syds kloosterman » ma 25 nov 2019, 14:07

Ik heb geen markers gebruikt. Nog gecontroleerd met statistieken/diagnose.
Er zitten vier video's in, MPEG-4.Bij één daarvan heb ik het geluid geleend van een filmopname. Is het te controleren of de audio of video is beschadigd? De serie liep goed , maar loopt nu vast bij een afbeelding. Daarna een grijs beeld met de serie op de achtergrond.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 690
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: serie loopt vast

Bericht door Cuno Wegman » ma 25 nov 2019, 18:19

Hallo Syds,

Als de serie vastloopt op het punt waar een plaatje geladen moet worden, kan het zijn dat het bestand van het plaatje (en dan met name het bijbehorende grafische bestand dat door Wings gebruikt word) defect is.
Dan kan helpen:
- verwijderen van de grafische bestanden van die afbeelding (mediapool, afbeelding, rechter muisknop, grafische bestanden wissen)
- controleren of de oorspronkelijke afbeelding nog goed is, dan daarvan een kopie maken (daardoor andere naam), vervang de foute afbeelding in de tijdlijn door de kopie.
syds kloosterman schreef:
ma 25 nov 2019, 14:07
Daarna een grijs beeld met de serie op de achtergrond.
Mag ik aannemen dat je hiermee bedoelt dat het scherm grijs wordt en dat het geluid blijft doorlopen?
AVé,
Cuno

syds kloosterman
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 13:29

Re: serie loopt vast

Bericht door syds kloosterman » di 26 nov 2019, 11:29

Ik heb alle grafische bestanden gewist en opnieuw aangemaakt. De serie werkt weer!
Vreemd dat in de mediapool alle bestanden als correct werden aangegeven, zonder blauw kruis
Bedankt voor de reacties

Plaats reactie