AVCHD-videobestand inlezen onvolledig

Plaats reactie
Ivo Croonen
Berichten: 4
Lid geworden op: di 15 nov 2016, 22:41

AVCHD-videobestand inlezen onvolledig

Bericht door Ivo Croonen » za 14 dec 2019, 15:35

Een tijd geleden lukte het me niet om een MTS-videobestand (50p/sec; bestandsgrootte 700MB)volledig in te lezen in Wings 7 en in Wings 6. Alleen het eerste begin (5 seconden)verscheen. De audiofile werd overigens wel volledig aangemaakt (4 min.) De computerspeciaalzaak gaf als aanbeveling een totale PC-vernieuwing met uitzondering van de SSD en harde schijven. Zo geschiedde.

Het bestand wordt nu wel netjes ingelezen in Wings 6, maar in Wings 7 is er niets veranderd. Mijn vraag is dus: hoe kan dat? In de mediapool zie ik bij bestandsduur de juiste tijd (van 4 minuten) in W6. En W7 is consequent, dus daar wordt 5 sec. aangegeven. Voor het overige zijn alle aangegeven gegevens hetzelfde in W6 ten opzichte van W7. Ook de bitrate (2147483 kbps)is gelijk. Intermediate videobestand in W6 staat op nee.

Ik kan dus sinds kort weer alles in W6, maar nu zou ik het ook graag kunnen in W7.

Ik ben heel benieuwd wie raad weet. Alvast bedankt!

Groet,

Ivo Croonen

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: AVCHD-videobestand inlezen onvolledig

Bericht door Cuno Wegman » za 14 dec 2019, 16:43

Hallo Ivo,

Zowel WP6 als Wings 7 zouden geen probleem mogen hebben met mts-bestanden. Er zijn meerdere leden van de SGG die dergelijke bestanden gebruiken, zowel kleiner als groter dan 700MB.
Volledigheidshalve heb ik zojuist nog even een test uitgevoerd: alle testbestanden worden goed ingelezen.
Deze testbestanden zijn echter 25 beelden/s.

Een mts-bestand bestaat intern uit een mix van (onder andere) geluidsfragmenten en beeldfragmenten. Het is mogelijk dat een van deze blokken beschadigd is. Omdat WP6 en Wings 7 over verschillende (versies van ) codecs beschikken, is het mogelijk dat de ene codec daar anders mee omgaat dan de andere.
Het kan ook zo zijn dat de informatie in de header van het bestand onjuist is, en WP6 ondanks dat het hele bestand leest, en Wings 7 zich naar die beschrijving richt.

Ik wil met alle plezier zo'n probleembestand voor jou testen. En indien de problemen reproduceerbaar zijn, deze aanmelden bij de support-afdeling van AV Stumpfl.

Treedt het probleem op bij één specifiek bestand, of bij alle bestanden van dit type of van deze omvang?
AVé,
Cuno

Ivo Croonen
Berichten: 4
Lid geworden op: di 15 nov 2016, 22:41

Re: AVCHD-videobestand inlezen onvolledig

Bericht door Ivo Croonen » za 14 dec 2019, 17:44

Hallo Cuno,

Bedankt voor jouw uitgebreide en erg informatieve antwoord. Naar aanleiding daarvan heb ik het bestand gekopieerd en hernoemd. Nu slikt ook W7 het probleemloos. Het gewraakte bestand ("00052.MTS") had ik vóór mijn desktopwissel uitgeprobeerd op een vrijwel lege laptop. W7 las het op die laptop zonder morren helemaal(vanaf een USB-stick). De camcorder telt en benoemt de bestanden steeds vanaf 0001 na elke formattering. Daarom staan er verschillende 00052.MTS-bestanden op dezelfde harde schijf. De oplossing is om de bestanden te hernoemen. Met een unieke bestandsnaam is het probleem ook in W7 opgelost.

Groeten,

Ivo

Plaats reactie