Audio

Plaats reactie
piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Audio

Bericht door piet bakker » do 23 apr 2020, 08:55

Saluut

Via mediapool maak nieuwe bestanden, via de CD is mij duidelijk. Is het mogelijk via geluidskaart een opgeslagen flac bestand aan te maken voor Wings. Ik zie de melding geen ingang beschikbaar.

Groet

Piet Bakker.

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: Audio

Bericht door Cuno Wegman » do 23 apr 2020, 18:46

Hallo Piet,

Er lijken een paar tegenstrijdigheden in jouw vraag te zitten, maar ik zal proberen de vraag in delen te beantwoorden.
"...een opgeslagen flac-bestand aan te maken voor Wings..."
Wings (en Wings Platinum) kunnen intern alleen werken met wav- en mp3-bestanden. Dus een bestand "opslaan in flac-formaat om te gebruiken in Wings" is niet zinvol.

Wings 7 beschikt wel over een ingebouwde convertor, die flac-bestanden kan converteren naar wav- of mp3-formaat om deze dan binnen een project te kunnen gebruiken.
"...via geluidskaart een [...] bestand aan te maken voor Wings..."
dat is zeker mogelijk. De enige voorwaarde is de aanwezigheid van een geluikskaart die een geluidsingang als bron aan Wings ter beschikking stelt.
Wings maakt gebruik van de instellingen en apparaten van Windows, dus zul je vooraf in het geluidsbeheer van Windows een opname-apparaat moeten selecteren.

En als je met de combinatie van de hele zin
"...via geluidskaart een opgeslagen flac bestand aan te maken voor Wings..."
bedoelt: kan ik een flac-bestand afspelen met een afspeelprogramma en deze dan gelijktijdig opnemen met de geluidskaart zodat ik het flac-bestand, na het opnemen een wav- of mp3-bestand, in een project kan gebruiken.
Dan is het antwoord: dat kan, als de geluidskaart, in combinatie met Windows/Wings, toestaat dat een weergegeven geluid gelijktijdig weer beschikbaar is voor opname.
Er zijn geluidskaarten (intern, of extern via USB) waarmee dat kan.
Maar sinds er een convertor beschikbaar is in Wings 7 (zelfs in de demo-versie), is deze omweg niet meer nodig.

Hopelijk zit de juiste interpretatie van jouw vraag in dit lijstje.
Indien niet: gewoon een vervolgvraag stellen ;)
AVé,
Cuno

piet bakker
Berichten: 128
Lid geworden op: vr 27 dec 2013, 23:39
Locatie: Heiloo

Re: Audio

Bericht door piet bakker » vr 24 apr 2020, 15:11

.via geluidskaart een opgeslagen flac bestand aan te maken voor Wings..."

Dit is wat ik bedoelde.

bedankt

Plaats reactie