geluidsfragmenten weg, MP3 is aanwezig

Plaats reactie
Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

geluidsfragmenten weg, MP3 is aanwezig

Bericht door Adri Snijders » ma 06 jul 2020, 13:01

Goedemiddag uit stormachting Heerhugowaard,

Ik heb twee dezelfde AV's de een in kleur de ander in zwart/wit. Tot zover zinloze informatie. Beiden hebben dezelfde muziek., waarmee ik bedoel dezelfde samples van dezelfde MP3. Dat muziekstukje is in stukken geknipt en aan elkaar geplakt. Bij de ene AV zit al de muziek er hoorbaar en grafisch zichtbaar er in, bij de andere AV missen er vier samples, vier fragmentjes. Als ik vanuit de mediapool de fragmentjes in de tijdlijn schuif gebeurt er niets. De muziek gaat daar niet zitten, het wordt niet grafisch zichtbaar en er is geen geluid. Ik vind het een bijzonder fenomeen.

Bestaat er een oplossing voor?

Groet

Adri

Gebruikersavatar
Cuno Wegman
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 15 feb 2013, 16:25
Contacteer:

Re: geluidsfragmenten weg, MP3 is aanwezig

Bericht door Cuno Wegman » ma 06 jul 2020, 17:36

Hoi Adri,

MP3-bestanden kunnen meerdere vormen van defecten bevatten, die bij "normaal" afspelen niet merkbaar zijn. Maar wel bij monteren, knippen en afspelen vanaf een ander punt dan het begin van het bestand.
In de meeste gevallen volstaat het dan om het (gehele) mp3-bestand te converteren naar wav en dan dat wav-bestand gebruiken in de serie.
Dat converteren kan met Wings Platinum (mp3 in geluidsspoor, rechter muisknop, speciale functies, exporteren...) of een ander geluidsbewerkingsprogramma.
AVé,
Cuno

Adri Snijders
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 13:33
Locatie: Heerhugowaard
Contacteer:

Re: geluidsfragmenten weg, MP3 is aanwezig

Bericht door Adri Snijders » di 07 jul 2020, 09:11

Beste Cuno,

Deze keer kwam ik niet goed door je aanwijzingen, ik heb anders opgelost.

Uit de goed lopende AV heb ik het vermiste stukje muziek gekopieerd. In die andere AV een tijdlijn geopend en daar het gekopieerde muziekje geplakt op de plaats waar het miste. Mijzelf kan ik volgen.... Het is in ieder geval opgelost omdat het ergens anders op dezelfde manier werd gebruikt.

Groet,


Adri

Plaats reactie